Jumaat, 14 Disember 2012

Cuti2 sekolah... part 1 - Johor

8hb Dec 2012

Bertolak ke Pasir Gudang untuk join majlis mengantar pertunangan anak kpd sepupu aku yg tinggal di sana.  Plan asal kami nak tidur kat rumah dia 1st day tu, tp tiba2 ada pulak buat majlis pertunangan anak bujang tunggal dia.... so dah kebetulan kami mmg nak visit Angah Cah maka kami join lah them... perghhhh mengantar sampai 10 bijik keta.... huiiiiii menghampiri rekod aku, 13 bijik keta hantar bertunang.... 

Perjalanan bermula pukul 8 am dan sarapan dulu kat Subway Sek 15 tu...pastu dr situ kul 9.30 gerak ke Pasir Gudang terus tak henti unless nak wee wee jek... hehe.... 

Sekarang ni teknology canggih lah... dah ada GPS dlm keta. asalkan ada alamat penuh key in jek dlm GPS tu... direct sampai depan pintu rumah destinasi tu.... tp ada kala diperbodohkan gak dgn GPS ni...dia pun mcm robot... bukan manusia pun.... heheh...

 tapi... bagi aku, baguslah mende ni ada... sangat berguna untuk yg baru nak satu2 destinasi tu kan?..

sampai Pasir Gudang around 12.30 pm... rombongan nak mengantar lepas Zohor... alhamdulillah kami sampai on time... tunggu kat rumah Ita dulu... 

Anyway, tahniah Am sbb tak sangka2 lak dah tunang... tiba2 je ek.... baru habis belajar tu... Am yg berbaju hitam tu... hitam2  sangat manis...

ini lah keluarga kakak kepada mak aku... Angah Cah ni kira anak perempuan sulong kepada maklong aku.... dan sangat rapat dengan kami masa dia duk kat KL dulu....

Lepas tu kami lepak rumah Kakchik pulak kt Taman Rinting pasir gudang tu....depan rumah kakchik tu adalah rumah aku.... setelah lama beli rumah tu, baru ini 1st time aku jejak kan kaki kat rumah tu.... emmmm.... kakchik bela kucing.... sgt comell....
Ada 5 beradik kucing putih ni, 2 kakchik bela, 2 Ita bela, 1 angah cah bela.... semua putih... ini kalau Ain ofismate aku tengok mau geram ni.... siap ada tempat cakar2 kucing kaler pink lagi tau...

Selesai majlis kami nak ke hotel pulak... kami stay kat Mutiara Hotel dia JB... setengah jam perjalanan nak ke JB... kami akan bermalam di situ selama 3 malam.... huiii sakannnn..... 

Lepas check in, kami terus gi cari restoran nak makan malam.... perut sgt lapar.... hubby syorkan kami makan kat Restoran yg pernah dia makan dgn Bruce.... emmm ok... dlm internet pun ramai propose makan kat situ... kedai Kelantanese.... 

well.... tak menghampakan sungguh food kat sini.... Ikan stim lemon dia sangat lah sedap.... perghhhh serius... kat bangi tak ada kot... kuah ikan stim lemon dia ada susu cair sikit.... pastu udang goreng butter dia aka buttered prawn dia adalah sgt deep... dia goreng sekali dgn kirai2 dia... kami duk ratah kirai dia hingga titisan kirai terakhir... dgn daun2 kari pun aku tibai sekali punyalah sedap....

Pastu balik bilik.... baru nak masuk bilik walau pun dah check in.... 

Nah... nak tayang bilik...


Next citer pasal gi jalan2 ke Singapore menaiki bas ek... seronok...


Tiada ulasan: