Khamis, 11 Mac 2010

Jaja & Din

Akhirnya habis gak aku membaca novel ni "Jaja & Din"... dekat 2 minggu... giler lambatnya.. dr Istanbul balik Msia novel ni, duk baca dlm flight tp tak habis2 gak..
Persepsi aku pd novel ni mula2 ingat dia kelakar habis, tp rupanya Aku Bukan Novelis lagi kelakar... citer ni mula2 mcm payah sgt nak masuk dlm jiwa aku sebb aku tak suka gaya penceritaan nya yg mcm menulis blog sendiri. Excitement dia bermula bila jaja dah kawin dgn din. Barulah feeling ada, senyum ada, sedih ada, insaf ada dan of course tak dinafikan Noor Suraya byk study utk mantapkan lagi novel ni...
Dlm novel ni aku kagum dgn Jaja, sebb dia menerima seadanya Din dan redha dgn Din tinggalkan segala enjoy dunia dan back to basic dgn Din.
Watak Din juga bagi aku menarik dlm citer ni sebb dia adalah suami yg baik dan warak yg berpendidikan tinggi dan bercerita sirah2 nabi kpd isteri nya setiap malam. Mana nk dpt lagi suami2 yg mcm tu skrg?.. Mcm impossible jek.... Dia juga mahukan Jaja supaya ikhlas, redha, zuhud dan jihad bersama2 nya. Kerana Din ada misi yg tak selesai iaitu Jihad di Afghanistan.
Ending dia?.... hu hu nangis aku... unsangkarable sungguh...
Rating: 3.5*

Tiada ulasan: