Isnin, 29 Mac 2010

Riding bersama Hubby ke Ipoh

Semalam, ber big bike dgn hubby ke Ipoh utk menghadiri majlis doa selamat makcik hubby.. dek lama sgt tak naik big bike, maka kami decide utk pergi Ipoh naik big bike... alah... balik hari jek bukan bermalam pun.... . Perasaan aku bila hubby ajak riding dgn dia?.... perghhhh tak leh nak ckplah.... mcm lah kepuasan riding tu hak mutlak aku yg just duk kt belakang tu jek... tp betullah i tell u, aku sebenarnya suka sgt ikut hubby gi riding.... rasa seronok giler.... hubby pun tak kemut belikan aku akesori riding yg sama mcm dia, walau hakikatnya akesori dia lagi mahal dr aku.... dia pun tak kemut belikan aku suit riding yg tak koman2 lah.... safety first kannnn.... aku banggalah hubby nak masukkan aku dlm sekali dlm hobi mahal dia ni.... suka lah.. suka lah.... So, bertolak kul 7.15 pg, dan singgah di Rawang R&R utk brekfes. Sampai kat Rawang, park keta kat sebelah keta toyota wish yg aku sangka tak ada org... dah turun dr motor nak buka helmet nk buka jaket tup2 dgr suara 1 abg ni tegur hubby. Dia kata, satu jek? selalu jumpa byk..... hubby kata 1 jek... nak gi Ipoh.... so dr gaya pandang, dia mcm seronok lah tengok motor hubby.... aku nengok2 muka dia, aku rasa aku mcm kenal je abg ni... aku tanya lah, ni mcm pelakon tu kan?... dia jwb, yelah pelakon lah ni .... he he he.. nampak segak pulak kat luar, dlm tivi mcm tak segak. Abg ni selalu berlakon drama citer2 kelakar dan selalu guna loghat perak. Dia kata dia nak ke Pendang nak shooting drama raya. Tu diaaaa.... awalnya shooting raya..... apa tah nama pelakon ni, kalau aku buh gambar dia kat sini pun aku rasa ramai yg kenal, tp nama dia tak save dlm memori aku lah.... Jalan raya agak lengang pagi tu, lepas rawang apalagi hubby pecut berdesup sampai 180km/jam... sebelum pecut siap bgtau nak speeding tu... tq to our fullface yg ada kemudahan blutut yg boleh communicate each other... barulah feel naik big bike bang oii..... ni bwk mcm keta je..... tak feel langsung.... tp dlm pada tu kecut gak perut aku... manjang duk imagine klu jatuh aku nak wat camana, klu tergesel dgn keta, hubby boleh handle ke.... oooo tidakkk.. melampau sungguh imaginasi..... baik kau naik kapcai BFS kat rumah tu dr duk imagine sarkastik mcm tu.... Alhamdulillah sampai dgn selamat dan maju jaya in 1 piece + hubby piece = 2 piece lah kat Ipoh.. tu dia... semua duk teruja tengok motor hubby.. sepupu2 hubby tau hubby ada big bike tp tak penah tengok... oklah diorg tumpang seronok tengok ada sepupu diorg yg beli big bike. Petang tu pukul 4.45pm bertolak dr Ipoh ke Bangi. Keta byk lah pulak kat hiway, pastu hujan sekejap2 ... ada gaklah terserempak dgn konvoi big bike.... tu pun satu, kalau nampak konvoi big bike ni... rasa terkinja2 pulak.... tp peluang nk berkonvoi tu tak ada sgt sebb hubby is very the bz person.... dr dia buang hari berkonvoi baik dia cari projek byk2.... boleh gak dpt tempias handbag Coach nanti.... En. Suami, kita dah aim dah beg Coach kat LA nanti yea.... get ready...... muahhhhh.....

Tiada ulasan: