Jumaat, 3 Disember 2010

25 tahun tak jumpa....

28hb Nov, sahabat sek rendah ku dr SRK Tuanku Abdul Rahman Gemas, Azilawati Ariffin, , , tiba ke Stesyen Keretapi Kajang utk berkursus di ILKAP Bangi... teruja sungguh aku menyambut kedatangan Azie yg dah 25 thn tak jumpa.... kedatangan Azie membawa lagi 4 org teman lama ku ke rumah ku yg aku jadikan tempat untuk bertemu... Alhamdulillah, selepas plan baik2, maka aku jemput mereka utk makan tengahari dia rumah ku... seronok nya dpt menjamu selera dgn teman2 lama... walau hakikatnya 2 dr kami dtg dr taman perumahan Gemas yg sama tp atas kesibukan masing2 maka kami jarang dpt berjumpa...

Last aku jumpa Azie dan kawan2 yg lain pun masa darjah 6..... lama kan?.... sungguh lama... kami berbual pun byk dlm facebook... tulah kebaikan facebook pun... ada yg baik ada yg tak baik.... 
 aku dan azie
 
 aku, azie, kak lela dan zaleha
elani dan mother dia baru sampai... tinggal jijah je belum sampai....
makanan yg aku jamu, sambal udang, daging masak lemak cili padi
ulam2an + budu si azie bwk, sambal belacan + ikan kering, sup cendawan for kids, ayam goreng rempah buatan desi... ni ada ke diorg kata lauk2 aku pedas2?... si aleni lah ni.... duk gemas sikit punya lama tp tak tahan pedas.... sikit punya kurang cili aku masak ni... 

 My presentation... terpaksa buat buffet sebb ramai....
 Acara makan bermula....
laki aku terpaksa angkut meja lipat yg kt belakang tu bwk masuk dapur nak bagi kami semua bersembang.. sporting ar abang....
 Jijah yg baru sampai lepas kami kenyang.... dia baru habis briefing
 Hubby Zaleha dgn my hubby...


 kami dan anak2..
anak2 leka main PS3... haikal yg tak duduk diam.... he he he... sib baik muka cute...
 Nengok gambar dr kamera Aleni, dont worry gambar kita vogue punyer...
 Kak Lela dan Haikal...  jijah jaga kerusi takut tumbang...
wah... gambar dr bawah pun jadi ek... sebenarnya tengah menengok gambar dr laptop hubby...dtg farah dr bwh meja, snap gambar..
Masa utk balik....
 ini, sebelum hantar Azie ke stesyen keretapi Kajang... sempat bergambar lg tu he he he...


Moga kita dpt jumpa lagi, tak payah tunggu another 25 yrs lagi yea....

Tiada ulasan: