Rabu, 29 Disember 2010

Piala AFF S.u.z.u.k.i. 2010 - Malaysia menang!!!

 Hari ni, kitorang tengok final bola kat rumah jek..... 
Anak bujang aku, nengok bola kat kedai ustaz kamil.... biar betul budak 10 thn aku bagi can nengok kat kedai makan.... bukan apa, kedai tu kedai jiran.. pegi pun dgn anak2 jiran..... bagi lah dia enjoy.... 

 peminat tegar....

MALAYSIA MENANGGGGG!!!!!!!.... 
 Juara Piala AFF Suzuki kali pertama... bangga weh, setelah menang 3-0 di tempat sendiri....  tewas 2-1 di indonesia... tp tetap JUARA ... walau aku sebenarnya tak ingat pun nama player2 ni sebelum ni.... tp skrg aku dah ingat.... gol keeper dia Kharul Fahmi... gol paling byk Safee Sali.... Nurshahrul  sapa lagi? Kuna, Gunalan.... but yg paling bagga nak sebut nama 
K. Rajagopal lah... untung2 dpt datuk lepas ni.... cayalah.... aku sgt lah perasan muka dia ni kat iklan TV3... pastu tak lupa2 dah... he he he.... 
Antara best player dia adalah.... 
 Safee Sali.... cayalah...
perancang... Nurshahrul... pengantin baru tu...
Tapi giler tul tengok bola ni.... sakit jantung dibuatnya... sama2 kuat gamaknya diorg ni.... tak senang duduk aku.... stress..... indon asik menggasak gawang gol kita jek.... huuiiii berpoloh2 jadi eh... dah mcm peminat tegar lak aku ni... dr tak tau rules bola terus jd tau... offside lah, sepakan sudut lah, sepakan percuma lah.... ha ha ha... kelakar... ce tanya aku next week, konpem aku lupa balik.... muahaaa...
Cayalah Malaysia... we want more next season.....

Tapi yg kelakar nya maid aku... si Desi... ha ha ha tak senang duduk dia kat depan tivi... beralih sana beralih sini, jerit sana jerit sini... stress bukan main lagi.... sampai aku lak naik stress nengok dia... he he he... ok lah tu bik, nab juara 5x pun dah cukup bagus dah... tiap2 tahun masuk final... mcm Malaysia, sekali masuk terus menang... terer wooooo...... he he he....indon tak boleh celen nyaaa....

Ini lak antara posting aku kat facebook sepanjang game kat tivi berlangsung... sempat tu.... 
Apa2 pun semangat kesukanan kena adalah... jgn lah eksen sgt dgn sukan2 luar negara tu... dah konfem2 diorg tu byk uwang nak beli player... kita ni, matawang kita pun tak leh celen diorg inikan nak produce good player... padang pun masih sakit lagi.... he he he.... 

tapi syabas gak lah kat Harimau Malaya... aummmmm.....

Tiada ulasan: