Sabtu, 11 Ogos 2012

Kuih Raya biasa2 aje...

Dah nak habis ramadhan dah, baru aku nak masukkan entree aku kat blog aku yg penuh sawang ni.. bulan2 puasa ni ngantuk melebihi segalanya.... lepas berbuka, ngantukkk..... lepas sahor ngantukkkk.... tengahari kat opis pun ngantukkkk..... siap ada sarang tidur lagi aku dgn dan Siti tu.... asal kul 1pm je otomatik mata ngantuk... tidur kejap barang setengah jam pun ok lah... tapi yg herannya, lepas tidur ngantuk lagi..... eeeeeeeeeeeeee malas apa aku ni.....

oklah maleh nak citer psl ngantuk ni... aku nak citer psl projek kuih raya yg dah aku plan dgn adik aku sebelum puasa lagi.... hujung minggu baru ni aku buat kuih raya simple2 yg kami suka makan jek....

Hari Sabtu tu kul  2.30 start buat kuih sebb amik adik da kat rumah dia lepas aku balik jumpa dentist.  Mak aku pun dah ada kat KL ni... datang nya hulur tangan lah nak buat kuih.... tp ada nya sifu ni mmg keje pun menarik lah... laju tidak, tp semenggah lah....

Kuih pertama:  Biskut Arab.
kuih kedua:  Biskut Mazola...


kuih ketiga:  Cornflake Madu


 kuih ke 4: dibuat dari kulit popiah,, di gulung2 dan digam dgn tepung gandum dan dipotong senget2 dan di goreng.... simpan dulu, nak makan baru tabur kan gula... NAMA?? tak tau..... aku panggil kulit popia goreng kih kih....


kuih ke 4: kuih hangusssssssss.....


ada gaya tokey kuih tak????  mencabar betul buat kuih.... letih giler... tersentap sana sini pun ada.... heran sungguh orang boleh buat kuih ribu2 buat jual.... ini baru ratusan jek dah tak tahan...

Tiada ulasan: