Selasa, 31 Julai 2012

Pencuri...!!! kau jahat lahh...... grrr....

Semalam petang kul 6.30 lepas masak2 lepak2 kat hall rumah sambil godek2 ipad.... dengar abg mad sebelah berborak kat telefon sambil kuar rumah dia.... "kasut ada.... tak hilang.... ada org kat rumah...." dlm hati aku cuak gak... apa pasal kasut ada lak citer nya?.... terdetik nak bz body tp sebb tak nak bz body maka terdetik tinggal terdetik jelah... 

Pastu tiba2... abg mad tu panggil aku dr sebelah... "Tie, ada tak hilang kasut?" so aku pun berjalan lah ke arah pintu dpn rumah aku tu which aku tak langsung melaluinya masa balik keje sebb aku park keta kat garaj belakang dan masuk pun ikut pintu belakang... sampai2 je terus masak semua pastu baru lah lepak..... 

Masa aku meninjau kat rak kasut depan tu.... tu diaaaaaaaaa terkangkang kabinet kasut aku dan menampakkan isi dalamnya yg dah lopong2.... obviously kasut motor hubby aku 2 pasang hilang..... waaaaaaaaaaaa terkejut siamang aku..... 

Pastu aku kuar rumah cek2 dgn kasut keje hubby pun ada yg hilang, dan kasut adidas jua.... waaaa...... sedih nya... aku pastu abg mad dgn abg shamsul jiran pun datang ke rumah nengok..... 

rupa2nya, anak abg shamsul tu 2 org nampak pencuri tu bentikan motor dpn rumah, panjat pagar depan dan amik kasut... tp sebb diorg takut nak jerit sebb diorg tinggal berdua jek, maka diorg hanya tengok je lah... ayah diorg dah balik baru diorang mengadu kat ayah diorang.... 

Hubby aku lak tengah ada skype conference dgn org obersi kat ofis dia, aku call je bgtau.... pastu hubby aku tanya "kasut baru abang ada tak?" haaaaaaaaa?... aku baru teringat.... maka confirmed lah dah gone juga..... waaaaaaaaaaaaaaaaa....... sedihnyaaaa baru beli hari ahad, hari isnin dah gone.... 

Hubby aku rewind balik cctv.... rupa2nya pencuri ni memang dah jadi profesen dia kan.... dia memang tak rasa takut2 bila dah panjat masuk pagar aku... dan aku rasa dia tau ada cctv sbb tu dia pakai helmet full face... bergaya sangat lah kau masuk curi kasut tu???? mcm dah tau lak tu kat mana letak nya kasut motor tu... sebb dia tak brp nak selongkar kabinet sebelah yg sliding door tu....cinabeng tul kau.... 

mula2 dia cuba nak buka selak pintu pagar tu, tp dia tak tau itu auto gate mmg tak leh nak buka walau tak nampak magga kat pintu... pastu tu cuba nk panjat ke sebelah tong sampah tp sbb bawah tu ada pasu bunga dia tak jadi.... last2 dia panjat kat sebelah satu lagi punya pintu.... panjat dan lompat mcm dah biasa.... profesen lah katakannn.... 

Part yg paling scary adalah..... semasa kejadian, anak dara aku ada dlm rumah sedang tidur.... org tu buat keje betul2 sebelah dia, yg pisahkan hanyalah dinding jek....  isn't it scary????? mula2 memang aku marah sbb farah langsung tak sedar, tp lama2 aku pikir, ada hikmah nya farah tak sedar dan tak takut.... dan andainya pintu tak berkunci, dia cuba masuk, dan nampak farah????? apa yg terjadi?? tak sanggup aku nak tengok cctv balik nanti.... 

Sesungguhnya selepas kejadian ini, ada hikmah nya.... mungkin ada satu dua perkara yg kami terlepas pandang hingga kami kehilangan sesuatu hak kami.... kasut boleh dicari.... nyawa dan kehormatan anak kami tak boleh diganti..... 

Ya Allah... lindungilah kami sekeluarga dari niat jahat manusia dan bahaya yg sentiasa ada di luar sana... aminnn... 






Tiada ulasan: