Selasa, 25 September 2012

Mangga di opis...

Nak citer psl buah mangga muda.... separuh orang panggil buah pelam?... sepanjang setahun aku kat opis bawah ni... aku rasa inilah musim buah mangga muda melanda opis aku ni.... nak nak nya si Ayu Tganu tu mengandung.... mengidam mangga muda macam dia baru nak mengandung... padahal dah 5 bulan perut memboyot..... almost setiap hari ada jek buah mangga muda kat pantry opis kitorang.... 

pagi2 ada je buah mangga muda mcm2 bentuk.... aku tak lak amik gambar setiap kali bekalan mangga muda tiba.... semua tu si Ayu punya keje.... bila tanya mana dapat?.. jawapan nya bermacam2.... budak maintenance bagi lah... budak itu bagi lah... kak siti bawak lah.... hari ni... ada buah pelam pauh tua ni..... huiiiii dalam banyak2 pelam muda (dah tukar pelam lak...) hari ni lah aku boleh makan pelam muda tanpa buat memek muka dan bunyi yg eeeeee masaammmmm......  serius masam kau buah2 mangga muda sebelum ni..... 
 Semalam siti bawak buah mangga telur yg kecik2 mcm dlm gambar tu mau dekat 100 bijik kot... semalam ada 100 bijik, hari ni tinggal 6 bijik jek... yg lain samada dlm perut ayu atau dlm perut bini Man.... 

Pastu ada pulak setengah balang kuah rojak si Adzraus  buat..... Adzraus adalah setaf lelaki kat opis aku.... ce baca ayat mula dia.... si Adzraus  BUAT.... tu diaaaa.... punya terer budak lelaki opis aku, kuah rojak pun diorg boleh buat.... siap bawak kacang tumbuk lagi.... kuah rojak lak ada bijan.... perghhh.... mana tak mengamcam?..... planning nya si ayu nak buat pot luck lah konon nak bwk timun lah, sengkuang lah nak makan dgn kuah rojak tu... lunch hour nanti baru nak gi beli.... he he he.... 



si Ayu dengan Man pulak rajin mengopek dan memotong mangga tu buh dlm piring... aku lak rajin mengicak.... tp tak lah makan banyak mcm dia.... Ayu makan mangga macam makan biskut oreo jek..... punya nikmat aku nengok.... aku yang nengok pun kecur air liur.... ini kan makan nya..... ya ampunnn... masam korang tau  tak??? ... 

Ayu dgn Man... muka ta ada perasaan makan mangga muda..... huiiii putus urat peranakan aku makan masam2 hari2 ni.... bergelodak gas perut aku....pedih2 ala menari gangnam dlm perut..... tp yg tu lah nikmat nya mangga muda... lagi muda lagi masam lagiiiii sedapppp....

masa zaman aku muda 2 dulu boleh lah nak makan gigit2 je mangga sebijik tu.... tak ada hal... tapi bila dah agak belia sikit sekarang ni... sori lahhh...... semua deria tu dah gone....


Tiada ulasan: