Selasa, 25 September 2012

My Trip to Boston 8

oopppppsss..... ada citer Boston yg masih dlm mode Draft lahhh.... so korang bacalah citer ni walau pun mood aku tulis ni dah tak relevan dgn skrg.... scroll punya scroll rupanya dia draft lagi.... so aku publish je lah ek.... 

(ayat dikarang pada 15 May 2012) he he he


yeeah... sambung update citer gi Boston.... (brp banyak daaa...) eh suka hati aku lah... blog aku... he he... bukannnnn.... sajalah nak sambung sbb gambar banyak bebenor... semua gambar ikut tarikh dan ikut perjalanan... abih tu 8 hari siang di Boston... ingat keje aku duk dalam bilik je????... kemon lah.... aku pun orang gak... bukan anak dara.... aku dah mak dara, maka kuar rumah beb... he he he....

Hari ni nak citer gi tempat wajib lawat, Premium Outlet weh..... unfortunately tak pegi dengan Mr. Sharul dan Mr. Ajak... kalau gi dengan diorang mesti happening... emmmm... well... kena bawak kawan hubby ke sana... 

ke sana, kena book shutter which shutter ni adalah transport seropa van untuk amik passenger2 dr hotel2 sekeliling Boston tu... kat mana2 US kami pegi shutter ni mesti ada... sebab setiap tempat mesti ada PO.... maka, business shutter ni sangat2 perlu untuk guest2 hotel... 

tambang sorang adalah US42 return... perghhhh mahal giler.... sebelum ni kat Orlando, dia percuma je as long as u stay dalam lingkungan Disney world... tapi kat sini kena bayar... hotel akan call dan set kan masa, tunggu kat luar hotel dan naik.... 

nanti dia akan tanya kita, pukul brp kita nak balik dia akan amik kita... 

hiway nak ke Wrentham Village
main entrance
nah... ini dia signage besar Wrentham Village... their Premium Outlet...
 Driver tengah collect duit tambang upon arrival... 

nampak tak beg besar yg org tu bawak... tujuan nya utk isi barang2 belian so tak yah lah merengkeh pegang paper bag banyak2 kan? tapi... itu untuk orang yg plan nak shopping banyak lah... aku tak shopping banyak pun... sebb tahun ni kepergian aku lebih kepada nak teman hubby... (..eh macam budak2 lak nak kena teman... he he....) 

 besar sungguh PO kat sini... paling besar penah aku pegi compared to DC, Chicago dan Orlando... beratus2 outlet dan jenama ada kat sini... contoh: Coach dia aje ada 3 lot... ada Coach Men pun kat sini... 

(Tapi, barang yg dijual kat PO dan  butik kat Mall di luar sangat2 beza dan lain ya.... dia tak sama... kat butik lebih exclusive.... tapi kat PO stil genuine product lah... dont worry.... he he he)

cuaca pulak cerah, tp berangin dan sejuk.... emmmm macam mana aku nak mensahihkan bahawa suhu kat sini agak pelik... orang2 yg biasa je yg faham kot... memang sejuk... sampai kadang2 saja nak duk berlama dalam outlet2 untuk panaskan badan... duk lama2 kat luar sgt sejuk... 

Almost semua outlet aku masuk.... tapi lah aku rasa dan disahkan oleh hubby harga barang kat sini macam sedikit mahal... tp banyak choice pulak... aku intent untuk beli baju2 anak dan levi's untuk farah.. 



tp malangnya aku tak berkesempatan masuk outlet Levi's dan Adidas dek keletihan... maka, setelah terpisah dengan kawan2 hubby aku dan hubby tunggu je kat cafe.... 

Teruja... jumpa outlet Correlle.... seriusly besar .... 
percaya tak aku cakap this outlet is very hugeeeeeeeeeeee......... pergh..... nampak tak set dinner yg kat belah kiri sekali? yeah... itu lah set yang hubby aku present kat aku... 

Sebenarnya, set tu aku dah order online 2 set... dapat Jun nanti as aku order dari Malaysian yg stay kat US... which part of US aku tak tau.. nama pun order online... tp memang tepatlah langkah aku order online, payah sungguh nak jaga nak bawak balik dan quite heavy gak... 

thennnnn.... aku masuk Coach... ramainya orang... luckily kami sampai awal maka tak payah beratur nak masuk... nengok org pegang handbag penuh kat tangan rasa macam geram lak.. apatah lagi ada harga handbag start from US99.... aku hanya beli untuk mak, mak mertua dan kiriman kawan... untuk aku hanya cosmetic pouch size besar jek.... itu je???? emmmm macam tak caya jek... he he... 

tengah2 amik gambar, kena tegur... he he he... "no picture please...

3 ulasan:

Rohani Hashim berkata...

kak atie, ahaha boleh lak trtinggal dlm draft eh? ni mesti kes lama xberblog ni...

SweetYatt berkata...

iyoooss.... tengah membersihkan sawang blog terjumpa draft ini... sungguh tak logik kan...

Erma Azman berkata...

assalamualaikum,

maaf ye kak saya nak tumpang tanya. saya plan nak pergi holiday dekat US. tapi nak la tanya sebelum pergi sana. correlle dekat outlet boston ni world kitchen ke? beli banyak boleh dapat murah tak?

sebab tak pernah pergi baiklah tanya pada yang dah sampai sana.
terima kasih banyak banyak kalau sudi jawab soalan soalan ni:)