Isnin, 10 Mac 2014

Doa ku untuk kalian...


Pertama sekali... Mari kita sedekah kan allfatihah untuk keluarga mangsa kehilangan pesawat boeing 777-200 dari KL ke Beijing... 

Diingatkan!!!! 
Post ini bukan untuk menjadi hero atau menjadi juara kepada pemberita atau penyiasat kepada apa yg berlaku.. Post ini adalah hak milik aku.. hanya untuk aku berkongsi rasa..

Post ini hanya untuk aku share kesedihan atas kehilangan pesawat itu kerana 38 rakyat malaysia berada dlm pesawat itu..

Tarikh 8 Mac 2014 Malaysia dikejutkan dengan kehilangan pesawat Malaysia Airlines yg sedang dlm perjalanan dr KL ke Beijing ... serious memang terkejut... sebab seingat aku, belum penah aku teringat dgn kes2 yg melibatkan pesawat Mas ni.... terus rasa sedih....

Masa aku dpt forwarded whatsapp tu aku dlm perjalanan ke Jerantut utk kenduri kawin sepupu aku.. So aku hanya baca dr forwarded dan update kwn2 grup whatsapp aje.. So aku tk dpt langsung tengok kat tv latest update... Berita jam 8pm baru dpt tengok..

Kehilangan MH370 menjadi terkesan kpd semua rakyat msia dan aku especially sbb sejarah mas tk penah lg ada major accident since 1977 (inipun aku tau dr berita kat tivi). aku lahir je tahun 72... baru 4thn lebih umur aku masa tu.... Lama kan mas jaga reputasi dia?

Indirectly, kita punya team pilot yg bagus.. Sangat bagus.. 

Masa kat jerantut aku dpt update sikit2.. Kat fesbuk lagi lah.. Merepek betul.. Ada ke patut ini dijadikan bahan lawak disebabkan kes mahkamah yg berlaku sehari sebelum itu... Kes apa? Korang taulah sendiri..

Yg aku nak share adalah betapa aku sedih dgn apa yg berlaku..sedih macam ada sedara lak onboard.... terkesan sungguh rasanya.... aku rasa bukan aku sorang kot yg terkesan... semua rakyat msia terkesan....

sepanjang 6 thn en suami bwk aku travel ke US dgn berbagai2 jenis carrier aku dah naik.. Mas ttp terbaik. Mcm2 peristiwa atas pesawat aku dh rasa.. 

 Jgn penah cuba nak rasa ketakutan bila kapten kapal mengarahkan passenger memakai seat belt dan tidak dibenarkan bangun dr seat.. Masa tu kita tau lah kita akan langgar air pocket atau nak masuk turbulence area... Bergegar2 kapal tu kalau kena.. Kadang2 aku boleh nampak petir kat tepi tingkap... Huiii... Kalau cuaca tk baik kapten kapal akan bgtau kita tentang cuaca semasa... 

Dan pengalaman aku yg paling teruk adalah dlm perjalan kami ke Istanbul in year 2009.. Masa tu crew kapal sedang serve dinner rasanya.. Tiba2 kapten arahkan semua memakai tali pinggang dan mengarahkan anak kapal duduk.. Bila kapten suruh anak kapal juga duduk adalah saat yg paling worst... Masa tu kami berada di ruang udara Baghdad... pesawat bergoncang maha hebat... Sampaikan aku sempat minta ampun minta maaf dgn en suami sbb pesawat bergoncang teruk... Berjalan2 tray yg ada kt dpn aku.. Aku sampai muntah2 dek teruknya goyang... sejauh mana aku travel.... ini yg paling teruk aku rasa...

Sesampai di Istanbul aku bgtau hubby yg aku tk nak naik flight balik... Lawak tak?.. Hehe... 

Tapi... Alhamdulillah aku masih ada untuk share cerita aku..
Maka... Kalau lah pesawat itu hilang apa yg kita.. Saudara... Isteri suami  anak dari pesawat itu rasa?.... lagi2 dengan kehilangan yg tak pasti mcm

Semua org rasa tak sedap hati sbb hilang tanpa dapat dikesan.... tiada mayday2.... dah lah bermacam2 version pulak yg keluar.... eeee nak percaya dgn tidak ajek...

Ini adalah antara cerita2 dan sokongan dari rakyat Malaysia untuk pesawat MH370..  Moga Allah swt memberi petunjuk hinga terjumpa nya apa2 sjaja serpihan atau bukti kehilangan nya..



Semua stesyen penyiaran di Malaysia dan dunia amnya membuat liputan atas kehilangan pesawat yg membawa 14 kerakyatan.... 


Dan ini adalah antara tajuk2 sokabar yg aku beli semalam...







Hari ni 10 Mac.... hari ke  3 pesawat tu hilang masih tiada apa2 petunjuk....

Aku mohon.....

Doakan moga mereka ditemui hidup atau mati..
Sedekahkan Al Fatihah untuk mereka..

Tiada apa yg kita dapat bantu kecuali.... berdoa....




Tiada ulasan: