Selasa, 25 Mac 2014

Pengakhiran penantian

Day 17

Semalam..... pukul 10 malam... ada special press conference by our Prime Minister.... setelah 17 hari... dah tau dah, klu PM nak buat PC mesti ada citer besar .... bulu roma aku dah mula merinding dah tak sanggup nak dengar berita buruk.... 

So tepat kul 10 malam, PM buat PC... 

The aircraft believed heading to middle of Indian Ocean... indirectly crash landing.... kalau ikutkan, apa lagi the right word kan?... mmg crash landing lah....

Ya Allah.... terkejut gak walau dah dpt rasa itu jawapan dia.... terus menitik air mata aku.... sedih sungguh perasaan aku walau tiada seorang pun di dalam aircraft tu ada pertalian darah dengan aku... mungkin sebb dia adalah pesawat malaysia so aku yg mmg agak2 patriotik ni terkesan lah kot.... 

Aku rasa, bukan aku je terkesan.. seluruh rakyat malaysia pun terkesan.... 

So sampai midnight lah aku duk layan news lepas PC tu... 

Aku tak leh bayangkan apa perasaan family members bila dengar or dapat tau dulu psl news ni.... of course family members tu tau dulu kan?... kalau aku duduk kat tempat diorang, apa yg akan berlaku kat aku masa tu kan?.... Nauzubillah.... 

Selepas ni, kita yg tak ada kena mengena ni slowly akan lupakan psl MH370 ni tapi family members? akan menanggung seumur hidup kehilangan yg tragis.... 

memang.... meninggal eksiden kereta ke motor ke, tragis juga... tp yang itu ada kuburnya... yang ini?.. laut dalam tu kuburnya, tak sempurna mayatnya.... 
 
 
wajah2 rakyat malaysia yg berada di dalam pesawat tersebut.... 


and the hero (bagi aku) for the whole operation adalah 3 lelaki ini..... 

dulu... aku tak suka pun dgn Hisyamudin... tp bila aku lihat kesungguh dan keyakinan dia yg tinggi dlm operasi ini aku sudah bertukar persepsi.... 


phewww.... press conference yg diorang hadap hari2... 

dan ini adalah tajuk berita suratkabar yg suram sesuram hari ini... 



Radio hari ni pun keudarakan lagu yg sedih2 saja..... lagi lah sayu.... diselang selikan dgn bacaan Fatihah... 


Walau bagaimana pun.... aku tetap akan menggunakan khidmat Malaysian Airlines.... kerana aku masih lagi setia dgn MH...

Aku sebagai saudara seislam hanya mampu mendoakan moga roh mereka berada di kalagan orang yang beriman... AL-FATIHAH...

Dan buat keluarga mangsa moga  tabah.... 

Letakkan situasi mereka dalam kondisi kita, pasti kita akan rasa belas... 

Belas nya aku mungkin kerana suami ku adalah seorang frequent flyer.... dan aku tak boleh mengimagine kan kalau ini berlaku pada aku..... 

Dan next May... kami juga akan menggunakan khidmat MH... moga Allah lindungi kami nanti....

Tiada ulasan: