Ahad, 13 Jun 2010

Lamanya tak update

Lama tak update blog ni..... apasal tah aku makin malas nak update... malasssssssssssss sungguh... agaknya sejak2 aku dah terjebak dgn novel aku balik, sebb lately ni asik2 terbaca novel best, asik2 terbaca novel best, tu yg yg malas nak pay attention kat blog ni... lagipun aku ni bukan byk benda nak citer... lainlah aku artis confirm hari2 aku update.... update pakwe kena goda lah, pakwe lari lah... ha ha ha.... (sila rujuk paper hari ini yea..)

Jumaat lepas, sebelum rehat thari, adik aku call, kata mak aku kena observed kat hospital kem tentera Gemas.  Apa? ingat Gemas tak ada askar ke?..... punyalah besar kem tentera dia.  So, aku sebagai anak sulong, dan anak yg sentiasa cemas kat condition mak aku yg ada penyakit jantung tu, bergegas lah nak balik Gemas.  Hari2 berkerje mcm tu hubby mmg tak leh nak ikut.  Lagipun condition mak mungkin tak berapa teruk sebb tak dikejarkan ke hospital Tampin or Segamat mcm selalu... Tp mak kata, agak teruk gaklah nafas dia hari tu.  Sepatutnya mak ngan abah nak pulangkan balik anak aku Muiz, dgn anak adik aku Amer dan Alya balik ke pangkuan ibu2 masing hari tu.  Tup tup mak kena attack lak.  Adakah sebb cucu2 dia yg 3 org tu degil2???? tp mak kata tak pulak, mak kata seronok cucu2 dia dpt duduk dgn diorg cuti2 sekolah.  Cucu yg nak amik peksa tak leh tinggalkan sebb ada kelas tambahan wajib sekolah kebangsaan dan sekolah agama.  Letih sungguh budak2 sekolah skrg kan?  Ingat dulu2 masa aku sekolah tak lah teruk mcm ni.... mak pulak jenis tak kisah sgt kau nak belajar ke tak ..... sib baik lah jadi orang he he he....

So, pukul 1.45 pm tu, aku gerak dr rumah dgn maid aku dgn Farah utk ke Gemas.  Tiba kat Sg Dua, Gemencheh ada pulak org jual durian dlm quantity yg byk kat tepi jalan tu... so aku bentikanlah keta jap nak beli durian.  Lama sungguh aku tak makan durian sejak2 aku kena tipu beli durian kat dpn Larizz sekilo RM8.00 hujung thn lepas.  Konon nya beli hat mahal, dpt yg bagus lah.... cinabeng tul... mmg aku sumpah betul org jual tu jadi meja jual durian sebb nya durian dia dahlah mcm durian karbait.. tau apa kabait? kabait tu agen utk hidupkan lampu minyak tanah (betul ke?) zaman2 aku kecik2 dulu.  bau dah lah busuk. setau aku kabait tu boleh mempercepatkan proses masak durian muda utk kaut untung lebih. Pastu keras pun ada durian RM8 sekilo tu... Mmg tobat sungguh nak beli durian kat depan Larizz tu lagi...

Harga durian tu RM5 sekilo.  Tp sebb dusun durian dia kat tepi jalan tu jek, so aku confident lah durian dia best.  So aku beli dlm 7 bijik RM90.  Aku tanya cina tu, apasal mahal sgt, lu punya pokok belakang ini saja.  Dia jwb, aku pun nak beli baja juga.... cewah... pandai lak kau jawab... tp betul lah, sib baik logik kau jwb... pastu timbang2 18 kilo, so aku ckp, jgn byk2lah aku mana ada duit nak beli byk2... suka2 cina tu aje masukkan dlm karung aku 7 biji. Dia boleh ckp, keta kau besar, takkan duit tak ada... cewah.... ukur poket aku pakai keta lak yea... aku ckp, keta aku besar, duit aku tak besar....cina tu kata aku tipu... pastu dia masukkan lg 3 bijik dlm karung aku tu, aku ckp, jgn lah byk, aku tak ada duit he he he... dia kata takpe, aku sedekah... cewahhhh cina ni pandai lak nak sedekah2....

Sebelum aku nak gerak tu sempat pulak dia tanya aku, keta kau ni brp ribu? aku tanya lagi, naper? dia kata keta kau lawalah... aku suka.... aku ckp lah rege dia, dia tunjuk isyarat best konon sukalah.... aku tak kisah kalau org melayu yg puji keta eropah aku ni.  Tp aku mmg kisah kalau org Cina puji sebb ingat org Cina je boleh pakai keta besar??? piiiiirahhhhh.... tapi kan wahai tokey durian, kau tau tak, kat tempat aku bdr baru bangi tu, keta aku ni kategori biasa2 jelah sebb bersepah lg org Melayu yg pakai keta besar dari aku..... which aku bangga wooooo..... Tapi kan sapalah tokeh durian tu nak menilai keta aku... ha ha ha.... Kat Moncheh tu mmg lah tak ramai org pakai keta bosar......

Ok ni gambar durian yg aku beli.... 



 Bestnya dpt makan durian..... adik aku buat bubur durian sikit makan dgn pulut.  Eh kami ni balik makan durian ke, tengok mak sakit? heeee sambil2 lah tu..... mak pun dah discharge... alhamdulillah.... mak dah ok sikit. So aku bwk lari mak ke rumah aku utk dia rehat jap.  Mak mmg suka ikut aku balik bila dia lepas sakit2 tu.. tp makanan dia kena jaga sikit lah.... tak leh mkn lemak2 sgt....sian mak aku.... thn ni dh byk kali kena attacked.... dan sebb2 mak kena attacked tu ada macam macammmmmmmmmmmm..... emmmmm.....

Walaubagaimanapun (perkataan BM yg paling panjang sekali utk budak2 sekolah buat karangan...) sementara ada mak ni, aku tetap akan menjadi org pertama utk rasa cemas bila mak sakit.... sebb esok2 kalau mak dah tak ada, aku tak jatuh sesal.... sayang mak....

Tiada ulasan: