Ahad, 13 Jun 2010

Semalam gi kenduri + jalan2...

Semalam pagi as usual, hari hantar Muiz gi kelas gitar kat Alamanda.  Rutin setiap sabtu pagi adalah muka aku anak beranak kat alamanda.  Muiz ni minat main gitar, tp bukanlah tujuan aku utk bagi dia jadi pemuzik.  Cuma utk suka2 jek... Gitar ni ada a few size lah, utk budak besar dia ni, besar ni jelah, bila dah makin besar, maka kena beli yg besar lah pulak... 
 Ini Muiz jln dgn abah dia... emmmm besar nya abah dia yea.... yg Muiz nya kecik je lah....

Pastu, belah tengahari ada 3 wedding invitation.  Satu, adik jiran kat perumahan aku, kedua Pijo staff hubby aku, 3 anak kawan lama.... yg ketiga tu aku tak pegi dah, sebb balik dr wedding Pijo dah agak lambat dan hujan pun lebat.  Pijo ni disolek oleh adik ipar aku Ikin.  Dia ni pandai menyolek pengantin.  Baju dan pelamin boleh amik kat boss tempat dia keje.  Moden juga lah style dia.  Aku suka adik ipar aku ni sbb dia ni berdikari sikit.  

Ni gambar2 pengantin yg aku amik guna BB aku.  Tp sebb org ramai sgt, amik pun jarak jauh lah.  Pengantin lambat sebb tunggu group keta BLM dia sampai utk mengiringi dia.  Tema warna dia Pink gitu.... sib baik kau putih Pijo... kalau kau gelap alamat tenggelam lah kau dlm kaler tu.  Tempat wedding ni kat Puchong Indah rumah pengantin perempuan.  Rumah Pijo kat Gong Badak, Terengganu.  Kat Tganu tak dapat nak pegi lah..

Inilah konvoi Prosboc group BLM... lawa2 keta BLM diorg... ranggi habis.... tapi tak dpt nak amik gambar keta diorg sebb hujan lebat sgt.... lagipun diorg bukan artis he he he....

Lepas hantar mak gi rumah adik aku kat Sri Kembangan atas permintaan maklah sebb nak sgt tengok Ika cucu bongsu dia kat situ, kami plan gi tengok wayang citer The A-Team.... perghhhh best giler citer tu, kelakar... tp ada lah adegan cium2 yg tak sesuai utk budak2.  Jenuh lak aku menutup2 mata si Muiz tak bagi tengok adegan tu... ishhh budak tiket tu kata budak2 leh tengok.... tengok citer tu sebb hubby minat sgt dgn A-Team tu... membesar bersama citer tu lah katakan.... katanya dulu2 balik ngaji je berlari tengok The A-Team.  
 Lepas makan kat Burger King, budak2 ni lepas gian main mainan budak kecik lak... dah lama tak main teringin lah tu... teringat zaman diorg kecik2 dulu... comel je main permainan tu...


Tiada ulasan: