Jumaat, 13 Ogos 2010

Jahit Manik lah pulak..

Wah, aku dah kembali ke medan menjahit manik..... dah agak lama aku tinggalkan arena jahit manik sejak aku pegi belajar menjahit manik kat Bdr Desa Putra kat area nilai tu.... masa tu aku rasa bosan sgt sebb tak buat apa2 during weekend, so gilah belajar manik... klu nak ikut kan kerastanganku ni, confirm tak leh buat meniaga hasil tangan ni.  Tp utk jahit di baju sendiri, anak dan family boleh lah.....

Baru2 ni gatal lah tangan nak tengok pattern baru kat internet... manalah tau, ada pattern2 yg menusuk jiwa muslimah aku ni yg boleh dibuat idea... terjumpa lah pattern Crumble ni.... nampak sonang tp memerlukan kreativiti gak nak buat nya.... So, aku start lah beli manik kat bangi ni dan jahit kat baju mak dulu... yelah... baju aku yg baru tak ada, baru gi tempah raya pastu takut gak kot2 tak menjadi.... oooo jahit kat baju mak boleh yea.... tak takut baju mak tk menjadi?.... ishhh tak lah... confirm jadi nya, apalak guna belajar jahit manik tp tak jadi...... he he he...

Inilah hasil utk jahitan pertama kat baju mak.... mak punyalah suka sampai duk tunggu aku siapkan baju dia.... yelah... anak dia buatkan... free of charge lak tu.... he he he... tapi kan modal manik ni bukanlah besar sgt pun, cuma nak menjahit tu yg sakit tengkuk lah, sakit mata lah yg buat mahal kot.... modal je brp lah sgt.... yg mahal tu kreativiti nyalah....


Ini adalah hasil di atas baju sutera aku yg baru siap tu.... sutera batik ni aku beli kain nya dia Jakarta last 2 yrs.. tu diaaa... baru nak siapkan tu.... dah byk sgt memborong kain kat bandung... tunggu turn lah pulak nak jahit....
Tempat simpan manik or pearl tu hubby yg belikan masa kami jalan2 kat mall baru kat subang parade (alamak lupa namalah...) baik nya hubby.... seronok dpt hubby yg faham minat bini dia... Aku tak jahit kat leher sebb pikir, sapa lah yg nak perasan manik kat leher bila dah pakai tudung..........

lepas ni, nak jahit kat baju anak dara aku lak, marah sungguh dia sebb dulu penah buat selai kat baju dia untuk majlis kenduri kawin adik ipar, tp sebb tak sempat, boleh aku buka balik manik tu sebb siap sebelah tgn jek..... marah dia.... Tahun ni raya confirm ibu sempat siapkan tuk farah ok.... dont cry cry ek....

Tiada ulasan: