Selasa, 9 November 2010

Lempeng Kelapa

Emmmm... sedap kan? baru baca tajuk dah selera kan?  sebenarnya lempeng kelapa ni diperkenalkan semula oleh Mawarni junior secretary kat ofis aku.....knp aku ckp diperkenalkan semula? sebb dulu2 penah lah makan tp sebb dh lama tak makan maka jd lah diperkenalkan semula.... Itupun sib baik wani ni ajak kitorg makan2 raya kat rumah dia hari tu.  Aku makan punyalah sedap.... terlagi lagi (2x je) nak amik lagi dah jadi malul lak.... cicah lak sambal ikan bilis dia.... emmmm betul ni sedapppp.....

So hari Jumaat lepas, aku decided buat lempeng kelapa parut + santan sikit buat sambal ikan bilis sikit... kebetulan kawan2 farah pun ada rumah hari tu.... diorg makan punyalah laju sampai aku nengok adunan aku pun jadi sikit lak utk laki aku.... ishhh boleh tahan budak2 ni makan tak ingat tuan rumah he he he....

Cicah lak dgn sambal tumis ikan bilis ni.... huiiiiii sodappp......

Petang tu lepas makan2.... mak ngan abah mentua dtg rumah... dgr kami baru lepas makan lempeng kelapa, dia pun nak lah juga.... so bakar lah lagi..... he he he.... berbaloi baloi.....

Tiada ulasan: