Selasa, 9 November 2010

Makaroni Bakar

Laaa dah citer makan aje lah pulak.... mana lah tak mantap nya badan ni..... he he he.... tp peduli apa ek... dah selera nak makan, makan jelah.... kang dah terlantar sakit barulah tak dpt nak makan.... tapi bukan ke sebb kan oleh asik makannnnnnnnn je tu yg jd terlantar sakit???? ishhhh takyah pikir lah.... mcm2 pikir kurus lak kang....

Ok, pagi sabtu baru ni 7 Nov, sebelum hantar budak2 gi kelas muzik aku buat lah makaroni bakar  utk bawak ke rumah mak mentua.... planning nak tidur sanalah... budak2 ni suka tp bukan yg byk cheese tu.... 

Alhamdulillah... menjadi lah pulak makaroni bakar ni.... dulu aku cuba buat tak brp menjadi, bila aku godek2 internet nengok mana2 yg sonang (sebenarnya almost sama je semua pun) cuba buat sekali lagi.... 

Bahan2 dia mmg senang2 nak jumpa (sori tak amik pic bahan2..) lupa lak.... Makaroni direbus, capsicum, daun sup, carot, bwg besar, cili kisar, tyme, oregano, lada sulah, telur dan susu cair... dimasak lah semuanya 
 
Sebelum di bakar, taburlah mozarella cheese... anak2 aku tak suka byk2 cheese, so taburlah sikit jek.. 

Aku cuba bakar kat microwave sebekas ... tak berapa nak rapat lah..... so better lah bakar kat oven jek.... biarlah lama tapi dia bakar slowly....
 Taraaaaaaaaaaaa........ dah siap..... jemput semua..... nyum nyum.....

Tiada ulasan: