Selasa, 14 Jun 2011

Gempa bumi!!

Gempa 5.9 magnitud gegar Sumatera Utara


2011/06/14

KUALA LUMPUR: Gempa bumi bermagnitud 5.9 melanda Sumatera Utara 8.08 pagi tadi dengan gegarannya dirasai di sekitar Selangor, selatan Perak dan Melaka, demikian kenyataan dikeluarkan Jabatan Meteorologi Malaysia, sebentar tadi.




Lor.... hari ni ada gempa bumi kat Malaysia... kabarnya Bangi, Putrajaya KL rasa kuat gegaran.... 

seumur hidup aku belum penah lagi  rasa gempa bumi... tp pagi td, aku duk sorang2 dlm bilik opis (mmg sorang2 pun mana penah dua2 org....) aku rasa kerusi aku bergegar.... ingat si Jambu kawan aku yg dtg dr belakang nak main2kan aku.. tp takda lak sapa2... bunyi pun tidak... untilll.... baca status FB maryam kata ada gegaran di sekitar sini maka tepatlah ramalan ku yg bergegar td bukan ilusi aku..... 

kabarnya, gegaran di Sumatera Utara..... 

Pastu kawan aku, Dila lak yg hari ni ke Affin Bank bertugas kat sana, ym aku nangih2 kata gegaran kat tempat dia kuat... lama dan 2x lak tu..... eeee mesti dia panik kan?.... 

klu betul2 gegar kat bangunan sapura ni? agak2 mana lah kitorg nk pegi dulu ek?
bawah meja?
bawah kerusi?
terjun bangunan?
duduk keras kat kusi opis?
ke lenggang lenggok makan kopok cik manita sambil turun ke bawah.... 

apa2 pun.... moga kami tak kena impact yg kuat lah .... 

Dan.. muhasabah diri bila ada sesuatu musibah berlaku.... 

2 ulasan:

mzhany berkata...

saya kat ofis pun tak rasa. mungkin sebab sy duduk tingkat bawah so tak rasa sgt...

SweetYatt berkata...

he he he... staff kat luar pun tak rasa mungkin sebb semua baru nak start keje....