Selasa, 14 Jun 2011

Jom ke Tiara....

28 ~ 29 May 2011
Hello!!! lama nya kita tak update blog kita..... tak sempat lah.... jari ni bila nak update tak benti2 nak update, tp bila tk nak update.... kosong hampa lohong je jadi nya..... Letih balik dr PD tak habih lagi.... amboi.... pergi bersuka ria 2 hari, letihnya sampai 5 hari? banyak lah penipuan kat situ......

Ok tak mo citer byk2 kang rugi masa nak buh gambar..... aku nak bahagikan entree aku ni kpd beberapa bahagian... sebb byk sgt bahagian dan aturcara trip ni.....

Untuk pengetahuan korang, inilah 1st time aku dgn family ikut trip kawan2 opis belah sana buat trip ni... diorg ni dh banyak kali pegi.... mmg rajin dan banyak ringgit sungguh diorg belah2 sana kan?.... sekali pegi utk aku dgn family je aku spent abt RM425..... tp the excitement yg aku dapat tak ternilai... anak2 pulak seronok sakan main air.... makan2 lagi masa dinner... dgn game yg banyak dan happening.... perghhh... tak ternilai.....

Congratulation dan terima kasih kat committee trip ni sebb hubby dan anak2 aku cukup enjoy.......

28 hb tu kami berkumpul kat SIB pukul 9 pagi. Sampai2 je kat perkarangan sib dah ramai yg ada... acara membagi2 makanan disponsor oleh peserta dan acara menampal kereta dgn sticker Pro-Ride dan Jom ke Tiara.  tukang tampal nya en nik dan en suhaimi.... thank you boss... 


ambil roti, jajan dan air mineral utk peserta
en su menampal sticker di perhatikan oleh tuan punye keta.. he he
bacaan doa sebelum bertolak
sakan anak beranak baca soklan treasure hunt, tp tak menang...

Sepanjang perjalanan ke PD kami kena tengok kiri kanan soklan2 yg Rozy dah buat utk dijawab dlm pertandingan tresure hunt tu.... kelakar amat lah jawapan maya karin aku... entah mana2 dtg nya maya karin yg byk2  tu....

Sebelum check-in kami singgah di Muzium Tentera Darat di  Sirusa.  kat situ pun ada lagi hint2 bagi jawapan kami.... berpeluh2 cari soklan...






Lepas habis lawatan kat muzium, maka kami singgah makan kat Blu Lagoon food court....


Petang tu ada telematch, dan main2 air.... tp aku tak amik gambar kat event tu sebb maleh nak pegang2 kamera....

Tapi nak citer lah pengalaman tengok budak perempuan kecik lemas kat tengah2 kolam kat Tiara tu.... mula kami tengah borak2 dgn family yg lain tiba2 dgr bunyi wisel kuat tak berenti2 dtg dr menar gelongsor air tu... kami pun berlari lah ke tepi kolam.  Rupa2nya baywatch tu nak bgtau yg ada budak dlm umur 5 tahun dah tenggelam tak timbul2.... budak tu kabarnya terjun kolam sorang2.... ada lelaki dewasa kat sebelah dia papah budak tu naik ke tepi kolam.... perasaan aku masa aku nengok dia kena papah dgn tangan terkulai, rambut terayun2 tu..... Ya Allah sedih giler.... aku pun sampai lupa diri duk jerit2 "rescue... rescue..." aku doa sgt budak tu selamat... .Alhamdulillah anak aku ckp, budak tu selamat lepas cpr kuar air dr perut dia banyak... means dia dah lama kot lemas tp org tak perasan.... sebb tak ada parent ikut dia....

Lepas tu, aku baru teringat kat anak aku.... eh mana anak aku? dah satu hal lak aku pusing 2 kolam tu cari anak aku.... rupa2nya elok je dia keluar dr kelompok org yg meramaikan acara rescue tu.... kus semangat aku... kang sibuk anak org, anak sendiri lak yg hilang....

Pastu kami sambung lah acara game kami... seronok giler game kami.... semua lapisan umur main ni... kecuali baby2 lah..... heeeeeeeeeeeeeeeee...

Ok.. next entree gambar dinner lak..... ahaks...



Tiada ulasan: