Selasa, 7 Februari 2012

Ana Ikan Bakar Petai, Bangi

hah.... entree yg dah sgt2 lama.... gambar duk dlm kamera bb aku... masuk ni dah kali ke 4 kot aku dah makan2 kat sini... tapi, gambar masa makan 1st time tu pun aku tak sumbat dlm blog ni.... walau pun dulu masa aku masuk AIBP ni parking dia penuh tp tak melimpah  ruah sampai tepi2 jalan dan tumpang kat bomba punya area.... aku masih belum update blog dgn gambar kat situ.... 

First aku berkenalan dgn AIBP ni adalah pada tahun 2009 masa ikut top management ke Cherating for their Retreat, asal usul Ana Ikan Bakar ini adalah di Tg Lumpur, Kuantan... so aku sebagai satu2 dan satu2 nya tiada duanya secretariat merangkap secretary bos aku yg arrange this retreat pada masa itu, aku kena lah ikut.... 

Salah satu acara diorg adalah makan dan makan.... apa saja makanan menarik kat Cherating diorg akan pegi.... dan aku akan ikut.... salah satunya AIBP ni lah...  besarRRRR restoran dia.... 

Tu yang bila dia dah buka branch kat bangi, aku teruja weh bawak budak2 makan.... 

ok... nikmatilah keenakan gambar menu yg aku pilih utk dinikmati oleh mata2 u all.... (laparlah pulak upload gambar ni...)

untuk tempahan.... sila call sendiri ok...

satar..... sedapppp...... seriusly sedap tak keras... ikan byk lah kan?.. tp takat yg aku makan ni, kejap pedas, kejap tidak...

keropok lekor dia yg wajib ku order 2 set (6 setiap set)

sup cendawan pun sodappp....
lihatlah petai petai yg bertaburan di atas ikan itu... itulah makna ikan bakar petai... bukan ulam dgn petai ok..
ikan pari bakar feveret hubby ku....
air asam dan kicap dia mmg sedap lah.....
sotong goreng tepung yg sgt maveles.... seriously... no other restoran can challenge them ma.... sgt rangup...
SELESAI SUDAH....
maka.... inilah menu2 wajib dan tetap yg kami order setiap kali ke sini..... tak tau naper... mmg ini ajelah menu nya... bawak mak abah dtg sini makan pun ini juga lah menunya...

price range utk semua ini adalah RM100... itupun kami amik sup 2 set, keropok lekor 2 set, satar 2 set... + air2 an....

kira murah lah kan?....

so, apa tunggu lagi? gi lah makan... kalau nak tau kat mana, betul2 sebelah bomba bangi... tumpang ajelah parking kat depan bomba tu... kalau ada kecemasan nasib lah keta korang kena langgor..... ha ha ha

Tiada ulasan: