Selasa, 7 Februari 2012

Hari ni Malaysia cuti, kami keje...

Semalam dan hari ni.... kilang kami ni tidak bercuti kerana cuti2 ini kami carry forward ke cuti raya... bagi byk cuti raya, tak yah apply cuti tahun....

maka to those yg nak cuti sama2 dgn pasangan hidup masing2 dan anak2 masing2 maka hendaklah isi borang cuti.... (hari ni tak valid dah apply... last week patutnya he he...) so, aku last minit apply cuti sebb bos pun cuti 2 hari.... mula2 tak mo cuti sebb next week mak masuk IJN nanti nak kena jaga, cuti dah apply for 2 days.... klu apply lagi, jawabnya 4 hari lah amik dlm masa 2 minggu.... ooo sungguh tamak..... ni baru bulan Feb.... nanti April nak apply cuti 10 hari pulak... habih lah coti aku.....

aku siap mimpi2 dlm mengira2 balance cuti aku setelah tolak April nanti.... giler tamak aku mengaply  cuti.... entitlement cuti 27 hari jek.... every end year aku mesti amik 2 or 3 hari unpaid leave..... uwaaaaaaaaa jadi sikit total payslip aku end of Dec every year..... 

hari ni aku pegi keje..... sgt santai..... sungguh santai.... ramai gak yg apply cuti.... yg tak apply naper tah.... sayang cuti kot.. parking kat depan kilang sgt kosong.. siap boleh ke depan ke belakang lagi nak adjust keta..... klu dulu ngam2 jek.... 

tadi lunch hubby aku jemput aku gi lunch dgn anak2.... pastu drop aku kat dpn kilang dan diorg gi The Mines.... uwaaa sgt jeles lagi....


dah lah... maleh nak citer pasal cuti ni...


Tiada ulasan: