Selasa, 12 Mac 2013

Air Freshener punya hal..

Tadi....  tiba2 kat opis ada bau sedap sangat... wangi giler.... sangat fresh dan bau bunga... ingat bau jasmine.... pandang2 belakang rupanya abang tukar air  freshener tu.... time to change air freshener....

Teruja lah aku dgn bau dia... ingat nak lah minta satu tin2 lama yg dia dah tak nak tu... 

So aku pun panggil lah abang yg tukar air freshener tu.... dgn tangga dia terhegeh2 pegang aku sibuk panggil...

"Bang, ada lebih tak yg lama2... bagi sy boleh? sedap lah bau dia..." 

sekali...... bahasa isyarat kata dia tak leh dengar dan tak leh berckp... main ek ek ek jek.... alahaiii kesian lak aku.... Dia suh aku tulis.... 

soooo.... inilah tulisan communication aku dgn abang tu.... 


yang pertama tu soalan aku kat dia.... Bau Apa?.. dia tunjuk tin bau lemon.... aku buat bahasa isyarat, bukannn nak yg baru, sambil tunjuk kat air freshener tu..... dia gi kat beg dia amik yg baru....

Bau France Romance... huiii nama bau pun sodap... bau patutlah sedap....

pastu aku tulis lagi... "Ada lebih? Yang lama.. Bau wangi" dia kata (bukan cakap lah bahasa isyarat...) nanti dulu... dia pusing2 bagi habis install dulu baru bagi aku kot..... 

So, aku pun tunggu lah dia habis keje nak dpt kan bau wangi tu... 

agak2 dia rasa dah kenal aku kot.... pastu dia cari aku tanya bilik sekian2 dia tak nampak tempat air freshener tu.... aku tunjuk kan lah.... (aku rasa dia ni baru kot... ke sebb aku tak penah communicate dgn budak2 tukar air freshener ni.. )

dah jadi perantara lak aku dgn dia.... budak2 ni suh bgtau kat toilet pun ada, suh ganti.... hahaha.... 

tu yg ada tulisan Toilet Pun Ada tu...... 

tak pelah... tak rugi tolong orang tak upaya.... tak rugi sesen pun.... hasilnya aku dpt sebotol air freshener baru..... tapiiiiii ... bukan baru France Romance.... tapi bau Lemon..... 

alahhhhhhh.... aku nak bau baru tuuuuuu...... 

takpe tunggu next change lah.... yg ini bau baru so.... tunggu...... 




Tiada ulasan: