Khamis, 7 November 2013

Beli bunga kat Sg Buloh

Ahad hari tu, lepas beli sarapan tuk budak2 aku tiba2 menyuarakan kat hubby, "bang, lama sungguh nak pegi sg buloh beli rose, tak sempat2 lagi.." ayat2 memujuk..... sampai je parking kat dpn rumah, hubby ckp, "ok jom, sekejap je abg ada byk keje nak buat ni..." yehaaaaaaaaaaaaaaaa apa lagi.... aku pun hantar food kat dlm rumah, terus ikut hubby gi sg buloh seawal 9.30 pagi .... 

jauh gak... dlm 40 min patutlah hubby aku maleh jek... lagi jauh dr rumah mak dia hehe... 

sampai2 jek... perghhhhh aku dah teruja dah sebb aku memang dah lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sgt tak pegi sg buloh tu cari2 pokok... last aku pegi adalah dlm 5 thn lepas kot.....

Tujuan utama aku nak pegi ladang rose yg disebut2 sgt byk rose nya.... tapi tak buka lagi lah pulak,,, ok lah.. maybe its too early kot so singgah2 lah nursery yg lain dulu...



hubby sudah rembat 3 pokok Petunia different color... dia suka bunga ni sebb tak benti berbunga kan...


Daisy.... emmm.... cantik... nafsu nak beli mmg ada... tapii... pikir2 kan layak ke aku jaga daisy?.. dulu penah bela tp kiok...

nampak tak harga?... harga2 tu semua boleh murah lagi... aku beli pokok rose pun murah 7 ringgit dr bangi tau....


ini pulak pokok tenggek burung... knp dipanggil tenggek burung?... nah nengok ni....

nampak tak?...
nampak tak????


ini bunga2 yg aku beli kat sg buloh tu.... hajat hati nak beli rose tp ladang tu buka kul 2 ptg.... tak sanggup nak tunggu....


tanah kompas utk tanam rose.... rose ni manja sikit tanah kena special... tanah kompas ni ada campuran sabut sbb dia tak takung air... tp aku belasah gak tanam pokok lain....

Pasu pulak... aku prefer lah pasu Baba tu.... ringan gilos.... buh tanah pun boleh angkat dgn jari jek..... sgt lah ringan... tak yah lah lagi lah nak terjerit2 panggil hubby "bangg.... tolong jap bang... angkat kan pasu ni alih sana.. alih sini...." hubby pun bila nampak aku suh tolong angkat pasu mulalah muka mcm boring jek sbb nanti sakit pinggang.... hehehe.... serius weh.... kalau pakai pasu yg old pesen tu.... berat nak mampos.... luruh bulu kaki angkat...

so pada sapa2 yg baru nak beli2 pasu, beli lah pasu Baba yg mcm tu..... kau nak angkat2 buh atas pala pun tak pe.... tak migraine punya....

see.... dah gantung... cantik kan?....

rumah kita, klu ada bunga dgn tak ada... mmg beza.... bila ada nampak indah jek.... walaupun rumah kau tunggang langgang hehehe....





Tiada ulasan: