Khamis, 1 Disember 2011

Cerita Korban

emmmm... dah lama dah entree ni aku suppose to post dlm blog.... tp aku ni punya rasa yg tak sempat2 nak post or update dlm blog.... kat ofis mmg byk masa terluang, tp nak menaip byk2 ni rasa malas.... 

Meh... nak citer psl Raya Korban tahun ni. Seperti biasa, kami buat korban kat surau taman rumah kami jek... tak balik kampung pun... tahun ni 3 ekor lembu dikorbankan....itu je maksimum yg boleh... byk2 lembu pun sapa yg nak uruskan.. 

nama suami ku kat lembu yg ketiga.... anak bujang aku diwajibkan melihat aktiviti korban... supaya dia tak lupa dgn acara ini bila dia dah besar nanti.... budak2 lelaki kat surau tu pun dikerah utk participate sama dlm aktiviti tu, dr pegang lembu, sampai ke melapah sampai ke memasak dan menghidang.... semua kena participate... Alhamdulillah.... begitulah sepatutnya mereka2 itu di besarkan.. jgn asik nak main game jek....



mana budak2 lain? anak aku???? mana???
en suami ku sedang melapah itu....
 ini dia makanan yg dimasak... sedappp... 

ini pula acara makan..... 


antara bakal2 jejaka kat taman rumah aku.... inilah geng2 bola anak aku...


Tiada ulasan: