Sabtu, 28 April 2012

My Trip to Boston 2

Aku tengah layan Hotfm dari Boston... aku heran tul, naper kat luar negara internet tak sangkut2.... smooth jek tp kt msia nak dengar pun sangkut.... duklah buffer one song to another... 

25hb April 2012

jom sambung citer flight ke New York... oh ya kami transit dalam 4 jam kat Dubai. Selesa amat untuk lurus2kan badan dan jalan2 sebelum sambung lagi 14 jam... dalam flight ke Dubai, aku duduk sebelah warga Msia gak, pompuan, muda dari aku lah... muka macam arab, pakai tudung hitam lilit2 mcm arab... ingat mak arab, tp pakai jeans... pastu hubby nampak nama dia kat boarding pass tulis nama Msia he he he... lama gak amik masa nak tegur eventho sebelah2... masa meal ke dua baru aku tegur dia.. rupa2nya dia nak ke Hamburg German... tp tak brp nak peramah lah pulak... kalau peramah nak je aku ajak dia join kami masa transit sebb transit hour dia lagi lama dr aku... emmmm tapi dah dia tak nak berkawan, aku pun tak yah lah terhegeh2... lagipun dia muda dari aku... 

lepas brekfes kami ke gate utk connecting ke JFK... JFK stands for John F. Kennedy Airport, New York.... lepas cek in masuklah kat boarding area.... emmm naper lah ramai orang amik gambar kapalterbang ni? ooooooooooooo rupanya carrier yg akan bawak kami adalah AIRBUS 380.... perghhhh... dasatnya kami... he he he... kat KL, MAS baru nak buat 1st penerbangan dia 1 July.... aku merasa naik dulu.... 

besar bagak kapalterbang tu.... serius besar.... kagum aku dengan anugerah Allah swt mengurniakan kecerdikan kpd pencipta airbus ni...


2 tingkat...
nak boarding pun ada 2 laluan gak... i guess, for Bussiness class dgn 1st class duk kat atas kot... dah mcm Titanic lak rasa ada kelas2

ini pulak pemandangan dari dalam kabin airbus... nak tengok kan???... sebab ini flight baru, maka mesti aku nak bagi kawan2 semua tengok sama... jangan simpan sorang2 jek benda baru macam ni... he he he... Emirates ada 22 bijik airbus ni.... 22 biji ok... punyalah kaya Emirates ni kan?.... setiap airbus boleh menempatkan 500 org passenger, dan keluasan dia adalah 10 seat utk 1 row.... dan seat dia pun agak selesa....


ini gambar image dr screen seat masa dah take off, yg dlm kotak kecik tu adalah kamera dr bawah perut kapal ni... ada 3 sisi kamera yg passenger boleh tengok, dr atas body kapal, bawah kapal dan sisi kapal...kat sini jugalah passenger tengok movie, main game, dgr lagu...

nak bagitau besar ke tak besar kapal ni, nengok lah hujung sayap dia.... nunnnnnn sayup kat sana... ini dari seat aku... selalu dpt seat kat wings dpt tengok scenery kat bawah, ini tak boleh langsung dek besarnya sayap dia...
ok, apa yg airlines bagi makan sepanjang perjalanan? confirm lah tak sedap... tp oklah dari tak ada makanan.... masa 1st meal, aku terlupa nak amik gambar... ini dinner dia... sebenarnya kami pun confuse dinner ke lunch sebb kami berlepas pagi, tup2 after 7 hrs, dpt dinner.... adoi.... he he he...

rice with chicken... hubby punya...
fish with whipped patato... tak sedap.. tak kenyang... aku punya...

apa yang aku buat sepanjang penerbangan?... emmmm... most of the time aku tidur... hubby aku nengok movie... sepanjang 14 jam tu aku nengok 2x je movie... baca novel pun tidak... tak tau naper asik tidur jek.... letih giler ...badan sakit2 duduk lama dlm cabin...

setelah menempuh 14 jam penerbangan tibalah kat New York dengah selamatnya .. Alhamdulillah tak ada apa2 yg buruk sepanjang perjalanan... ehhh adalah.... asik terlanggar air pocket jek.... ada satu masa tu, kapal tiba2 drop... phewwww..... kecut perut aku... nak nangis rasa... ala2 mcm nak terjatuh ke bawah jek.... masa tu En Sharul dlm tandas... dia kata, seriau gak, kena pegang kuat2.... itulah yg paling menakutkan klu naik flight jauh2 ni.... gegar2 ni jangan ckp lah berpuluh2 kali rasanya...

sampai NY pukul 3 pm waktu NY... lepas tu kami kena cepat sebb nak kejar naik bas ke Boston pukul 7pm... hubby mmg seorang robot yg cepat berjalan... letih mengejar dia... Mr Ajak lak tak boleh laju2 sebb sakit kaki... Mr Sharul, dia ok...

Our worried masa nak cek kat Imegresen NY adalah Mr. Ajak. sebb berbekalkan nama Abdul di pangkal nama dan 1st time pulak masuk US, maka takut kena tahan gak.... emmm Alhamdulillah semua selamat.... so pegi lah kat carousel no 8 nak amik luggage... dek punya besar flight sampai beg pun punya lama nak tunggu keluar..... tunggu punya tunggu eh Mr. Sharul tak ada????? laaaa rupanya dia yg kena tahan... almost 1 jam dia kena tahan kat imegresen semata2 dia penah pegi Qatar few years back... sebelum2 ni masuk US tak ada lak kena tahan.... tahun ni pulak kena... kena tanya buat apa kat Qatar bagai... cukup 1 jam dia kuar.... kami pun rushing lah cari taxi nak ke Greyhourn Bus Ctr kat NY City...

ada dlm 1 jam gak nak sampai ke situ...

Sepanjang perjalanan tu ada gak aku amik gambar city view....

itu kat next post yea....

Tiada ulasan: