Isnin, 30 April 2012

My Trip to Boston 5

Selamat pagi dari Boston.... tapi org kat Malaysia dah malam dah.... muda setengah hari aku ni he he he...sekarang pukul 8 pagi di sini...

kat sini subuh around 4.20 pagi... pukul 5 terjegil bijik mata kat luar dah cerah..... kesan oleh cuaca yg sangattttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt sejuk, maka maghrib dan isya nya lambat....... tu nampak 't' yg panjang tu? tu nak bagi tau sangat lah bahawa cuaca kat sini walau pun matahari mencanak atas kepala, walau pun terang benderang, tetapi sangat2 sejuk sampai Mr. Sharul pakai sarung tangan... apasal aku tak bawak sarung tangan aku???? cek kat weather forecast suhu around 13 to 16... emmmm bagi aku tak lah sejuk gedik sangat, tp jangan cakaplah kalau nengok gambar2 aku semua cerah cerah belaka.... sejuk berangin sampai cakap pun dah macam apa tah dek gigil.... air batu? sori lah tak layan kat sini... tak heran doh.... macam org tak betul je minum air batu.... keje aku mencekik coffee jek..... emmm coffee machiato starbuck dia kat sini sodap.....usd 5.22 utk size grande.... 

huuiii sedapnya menghirup maggi cup ni...dengan milo 3 in.... kalau kat msia, tak kuasa aku nak layan maggi kosong mcm ni dgn tak ada telur, dgn tak masak nya.... adeh.... nasib lah badan.... 

takat ni maggi aku dah tinggal 8, 4 untuk mr hubby, 4 untuk aku... 

roti dah expired dah... tak leh makan hu hu... 

kesan dari kesejukan melampau, kulit aku yang bersih mulus ini telah menjadi kering dan menggelupas..... habis satu badan aku garu.... kegatalan melampau tak leh blah punya... sampai aku jadi nangeh2 tengah2 malam sebb tak leh tidur dek gatal nya seluruh badan... apply lotion pun tak jalan waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... parahhhh..... 

bibir aku dah mula menggelupas gak... menyapu air kosong je keje aku kat bibir.... tapiiiii... yg bestnya, muka aku putih.... muahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (gelak jahat...) serius putih sebb sejuk kan.... malah aku perasan aku kelihatan jelita dgn keputihan tak sengaja di Boston.... 

tapi kan, mak aku tegur aku, tru video skype 'long baru bangun tidur ke?' asiklah tanya baru bangun tidur pagi ke petang ke siang ke malam ke skype sebb muka aku nampak sembab.... obviously sangat lah tu....

setiap kali aku berskype dgn family aku muka budak ni dulu yg aku nampak.... 

 ini budak Zulaikha anak adik aku, yg asal buka skype je ' hi makyong..... pakyong mana?'........ alahai... comeynya lah suara dia... mcm anak aku lak.... 

mana tak nya, cuaca sejuk2 di samping hubby pegi meeting, aku keje bergulung dalam selimut tebal pastu tertidur.... asal bergulung jek tertidur, asal tertidur je aku ditemui bergulung dalam selimut.... mana tak sembab.... 

hubby aku lak this time mcm agak sibuk je jadual dia... sib baik kat area sini takada shopping complex yg membolehkan aku berjalan kaki seorang diri memsopingkan diri... menggagahkan diri walau ada sikit2 takut ha ha... podahhh... tak macam kat Chicago hari tu... perghhhh hotel dikeliligi oleh lot kedai.... kaya tak kaya je nak masuk semua.... 

meh layan scenery dari bilik aku.... 

ini pandangan kanan building

ini kiri building

ini pulak depan building... jalan raya ..
oklah.... off for now... nanti sambung lagi ek...

sejuk lah... phewwww..... 




Tiada ulasan: