Rabu, 2 Mei 2012

My Trip to Boston 6

Hari kedua sampai.... ekceli siang pertama kami kat sini... hari ini mmg free and easy maka hubby bawak gi jalan2... kami planned nak naik Boston hop on hop off tour town, satu2 nya cara boleh pusing Boston town dari  tercari2 arah.... hubby penah sampai sini back in 2007 dulu... tp yelah brp tahun pulak ek.. masa mula2 dia berkenalan dgn produt Archibus ni, sbb headoffice dia kat Boston... bawak 2 org staff dia training kat sini... 

tapi hubby aku ni, aku kagum lah... tau aje mana nak cari jalan dan pandai baca map sungguh... aku??? pandai gak... pandai ikut je he he .... 

depan hotel aku... 
penting ni... he he
kami dar Msia berlima.. Mr yg baju merah tu dari Beijing.. 

Firefighter dia.... 

dalam perjalanan tu kami turun tuk masuk ke USS Constitution Museum dia, nengok kapal zaman dulu2... kapal ni real kapal yg pernah berlaboh di Melaka tahun 1814 (klu tak salah dibagitahu) cuma dia dah dibaikpulih dan dicantikkan ... biasalah org US, berlebih2 mmg style diorg lah he he.... 
aku bukan dengar sangat pun pasal kapal ni, saja nak jalan2 dan masuk ke 'must see' area diorg.... apa2 pun sejarah Hang Tuah gak lagi bagus he he he...


yang pasti ini dia hero2 Malaya... yeah....
beri perhatian kat layar dia.. tu semua navy junior bergayut tu..
yang paling menarik... kapal ni tengah dlm proses repaint.. maka aku amik kesempatan amik gambar navy2 junior diorg tengah painting kat atas tu.... diorg hanya pijak tali je.... semua tengah menonggeng mengecat ... he he he... imagine ada dekat 2 jam kami kat sana diorg tak turun2.... menonggeng macam tulah till kami pulang.... tapi badan navy diorg besar2 weh.... 

Hubby dengan admiral... yg pasti bukan admiral kapal tu lah... dia pun sporting je org nak amik gambar dia...

alamak... apasal lak tiba2 google ni suh aku beli more storage plan lak bila aku nk upload more pic to my blog?.... poodahhh... saja lah tu....

ok go  to next entree.... he he he...





Tiada ulasan: