Isnin, 7 Mei 2012

My Trip to Boston - Quincy Market

nak sambung citer pasal Boston lagi... tempat yg kami pegi mmg lah banyak walaupun masing2 pack dgn meeting.... sbb kami rajin jalan byk tempat dlm 1x ronda... hujan2 pun kami redah gak... tak caya, nanti tengok gambar hujan di Boston ek... tapi nak citer pasal Quincy Market dia dulu... 

Quincy Market ni dikenalis sebagai Fanueil Hall dan the most visited area in Boston. Asalnya dulu adalah indorr market tp dah ditukar kepada tempat pelancongan.. kat sini byk bangunan2 lama yg diconvertkan menjadi pusat pelancongan... berjalan di Boston ni semacam berjalan di Barcelona dgn bangunan2 lama dia dan bersejarah... 

Kat sini kebanyakan pelancong je yg datang, org Boston normally tk hang out kat sini... tapi memang pun, pusing kiri bahasa German, pusing kanan bahasa Cina, pusing belakang bahasa Sepanyol... pusing depan ehhh ada orang Malaysia lak he he he... kami lah tu... ater diorg jalan depan jek tinggalkan aku... 

aku pegi Quincy Mall ni sekali jek... diorg pegi 2x hu hu... sebb aku tak join diorg sebb hubby aku ada sesi meeting masa 2nd time diorg pergi.... tak besh jalan tak ada hubby... diorg pegi barulah diorg jalan sakan.... memang sakan pun bak kata Mr Ajak "naik letih kaki pegi balik jalan kaki..." he he he.. terdengkot2 Mr. Ajak... well.... barulah feel travel....  tapi tak aci .. ada sehari tu Mr. Ajak tak join.. dia tidur jekkk.... he he he... 

gambar kredit to Mr. Sharul
berlatar belakangkan stall lobster yg jual salad dari isi lobster dan shrimp... yummy....
 kat dlm Quincy Market ini ada tempat like stall jual food tuk quick bite... u buy, u pay, u grab... he he he.. makan lah kat mana2 hatta kat tangga dia pun...

seperti gambar di atas, hati teringin sgt nak rasa mende tu , aku konfiden nak beli sebb dia ala2 rebus je bukan goreng, pastu campur dgn salad dan mayonis... kat stall dia hanya jual mende tu jek... tp sebb aku pikir kesian lak kat Mr. Ajak nanti dia tak leh nak have lunch, maka aku tak jadi beli.. amik gambar pun jadi lah he he he... sebenarnya Mr Ajak, ok je aku je yg lebih2 lak kesian.. dia dah biasa tak makan udang he he he... 

pemandangan dari dalam food hall dia... orang punya ramai... ramai yg buat rombongan.... boleh katakan org German ramai yg melawat Boston ni... mana2 dengar bahasa dia... janganlah tanya mcm mana aku tau bahasa dia.... kenal lah kan.... he he


Mat baju biru tu sempat lak buat signal peace masa aku amik gambar ... perasan..
 kat sini ada sejenis roti ala2 donut yg digelar Bagel... aku mula2 ingat dia kind of donut, tp rupanya dia adalah roti yg dijadikan sandwich kat sini... segala macam isi sandwich dijual dalam bagel ni... 
besar bukan kepalang...

 hubby tengah bayar utk drink kami.... drink kat sini mostly dijual dalm botol... macam mahal jek nak pakai botol kan?... tp mmg nampak menarik lah jual dlm botol.. range rege dia dlm 3.99... juice dia pulak macam2 bukan setakat dgn oren jus, or apple jus jek... diorg ada jus oren + lemon lah, Oren + peach lah... campur itu ini which aku rasa mcm nak bergeladak je minum... 

sebenarnya masa lepas makan kat anak tangga Quincy Market tu, tiba2 Mr. Hazrul kata "nampak Coach tu.."... what???? aku dan2 bangun ni nengok..... dan dan  tu gak aku tak letih dah... kenyang pulak dah... dan dan tu rasa nak jalan cepat ha ha ha.... aparaaa.... entah2 diorg kat belakang aku gelak kan aku sebb aku punya cepat jalan ni mcm butik tu nak lari lak.... muahaaaa... 

haaa yg ini menarik... cerek yg sentiasa berasap.... gambar di atas diambil dr dalam touring bas.... dia adalah Giant Kettle kat tengah2 bandar Boston.. cerek tu adalah lambang kewujudan sebuah syarikat tea dulu kala dan dibina pada tahun 1873... lama kan?.... macam tak percaya je kan?.... tapi itulah sebenarnya... bertahan hingga kini...

Lepas tu kami turun kat Charles Park... di sini ada sebuah mall yg agak besar lah named Galeria Cambridgeside.. 



behind, is the public garden named Charles Park.... 
 




Tiada ulasan: