Khamis, 31 Mei 2012

Aku sakit lagi... hu hu

Last Sunday aku hantar anak2 aku balik Gemas atas permintaan mak aku yang nak diorg  balik Gemas cuti2 sekolah... kalau ikutkan hati, aku tak suka nak susah2kan mak abah sebb anak2 aku dah besar, mahu nya  banyak  jugak... nanti pening lak mak abah nak layan.... padahal mak abah aku lagi suka layan cucu besar dari cucu kecik kot he he he.... 

Dalam perjalanan ke Gemas tu, kepala aku dah berdenyut2 dah..... rasa mual semua ada... apasal tah.... nak kata tak sarapan lagi, memanglah tp takkan terus sangat hinggap sakit kepalanya.... 

dahlah kat R&R semua penuh orang.... tiba2 mak call farah kata dah masak, so tak yah lah nak singgah makan..... he he..... 

dalam perjalanan dari Tampin ke Gemas dlm 1 jam perjalanan tu, aku diam je dalam keta.... sebb kepala aku dah mula sakit2 yg sangat2 dan tekak pun dah mual2 dan perut pun dah  bergelodak..... 

sampai2 je kat rumah mak, aku terus cari tempat baring.... cuba nak makan nasi gak tp tak leh... rasa angin menolak kuar nasi aku..... masuk bili pasang kipas, tutup lampu tidur.... hubby pegi cari 100+ utk aku minum kot2 perut aku angin...... minum sikit jek.... tapi sebenarnya bukan aku tidur sangat pun menahan kesakitan yang maha amat.... rasa mcm nak hantuk kepala ke dinding jek...

dah tak tahan sangat, aku minta panadol dr hubby aku nak makan sgt.... baru je laki aku tutup pintu bilik aku dah rasa nak terkeluar isi perut aku..... baru je pusing tombol pintu nak minta tolong orang, aku dah memuntahkan isi perut aku.... keluar seada2anya.... tak agak2 dah nak simpan sikit buat kendian hari..... berpeluh2 aku mual.... seriusss..... sakit dan tension sungguh..... selalunya kalau dah muntah ni sakit kepala kurang... tp entah naper tak berkurangan pun..... makin sakit adalah dek tekanan kat kepala rasanya.... 


kesian anak dara aku dgn hubby aku kena lapkan muntah aku kat lantai rumah mak.. sib baik muntah aku  bagi tempoh antara bangun katil ke buka tombol pintu utk kuar.... kalau takkkkkkk mau aku beriadah atas katil tu..... 

farah lah juga yg basuh tuala yg lap muntah aku... terharu giler aku bila hubby aku cakap dia duk berus tuala tu.... bila aku cakap terima kasih kat dia sebb lap kan muntah aku dia jawab "alah masa akak muntah dulu ibu juga yg lapkan untuk akak.... akak buat lah untuk ibu..." waaaaaaaaaaaaaa bergenang air mata aku... mudah2an kakak  buat sampai akhir usia ibu yea... 

Tapi..... bukan setakat itu je.... selepas kes muntah aku terkena penyakit ceri beri lak .. (cirit birit lah...).  1 hari aku ceri beri dalam 20x apa... adusssssssss aku tak larat nak merangkak ke tandas dah.... dengan perut yg sakit mcm tali pusat di pintal2..... lembik aku.... 

until now hari ke 4 aku ceri beri.... tapi alhamdulillah dah beransur pulih.... hari semalam aku paksa perut aku makan nasi dan lain2.... sampai bila aku nak bergantung kat soft food jek? kurus aku nanti..... susah lah ....

 




Tiada ulasan: