Isnin, 21 Mei 2012

Apam Aiskrim...

wahhh seronok nya aku nak post entree ni.... berjaya membuat apam aiskrim.... aku je panggil nama tu sebb rasa manis2 berkrim dan kalerful...

kawan aku dr Gemas yg post kan kat fesbuk dia... maka aku jadi tersuka lak.... minta lah resipi dari dia... perghhhhh berjaya dan menjadi..... terer juga aku..... dgn kaler2 yg sgt meriah... lagi lah teruja anak2 aku.... sampai kan diorg kata, "ibu, tahun depan hari guru kita  buat kuih ni jelah.." 

nak gelak tu, balik kejap lunch hari jumaat lak tu aku buat... sebb desi ada.... sampai2 dari amik farah sekolah, singgah kedai beli aiskrim soda pastu terus buat....  punya semangat nya.... 

tapi, adunan dia sgt mudah.... masukkan satu persatu bahan dia... pukul pastu bahagi kepada kaler yg nak... nak 2 kaler ke, nak 3 kaler ke, nak 4 ke 5 ke..... emmmmm mcm boleh buh dlm cup tu kalau 5..... 

pastu kukus.... kalau pakai kukus biasa yg masak atas gas tu kena tutup dgn kain supaya wap dia tak jatuh atas apam tu.... 

tp macam aku, ada kukusan special... maka yg special nya tak yah lah bertutup2....

ini rupa sebelum kukus... 

ini baru je lepas kukus... cantik kan? rasa dia mmg sgt best... macam kuih bahulu je lembut nya.. 

ini yang dalam bekas untuk aku bagi kawan2 opis rasa.... teruja sungguh nak bagi diorang rasa.. sekelipan mata dah habis.... 

Kak ju bilang, minggu depan hari jumaat tak yah gi mana2 buat kuih lagi untuk kitorang he he he.... 

Tiada ulasan: