Khamis, 18 Oktober 2012

Makan2 kat Miyagi

Anak2 aku memang suka makan japanese food... abah diorg lah ajar tu.... aku pun amik masa bertahun tahun nak masuk Japanese restoran nak makan.... tekak aku kembang je dulu kalau dengar japanese food ni.... bagi aku Japanese food ni semuanya mentah.... 

one day (wht year tak tau ek... past 5 years kot..) hubby ajak masuk sushi king sebb dia mmg suka Japanenes Food.... aku kesian kat dia, so aku teman kan lah.... rupa2nya tak lah semua makanan dia mentah2 ajek.... ada yg masak2.... tapi aku masih lah tak hafal nama2 food dia... 

since then, kami terjadi suka lah dengan Japanese Food ni..... 

ok yg aku nak citer dan paparkan adalah, makan2 di Miyagi yakni satu restoran jepun kat bdr baru bangi ni... lokasi nya dekat sgt dengan Bangi Kopitiam... dulu lokasi dia in between hosp pakar an nur dgn Az Zahrah tu... tapi dlm tahun ni gak rasanya dia dah berpindah tempat sekarang ni... suasana dalam dia rilex jek... santai dan tak bising.. kira lapang lah kepala bila masuk...

Kami gi makan sebelum hubby aku terbang ke Liverpool for 2 weeks on the 6th of October tu.... 

My kids love the food very much.... 

 ini menu dia, kanan adalah pilihan sushi dia.... kiri adalah pilihan set dia.... 

California Roll adalah pilihan utama dan wajib di order utk anak2 aku especially muiz... dia ni cukup suka dgn California roll ni... dalam dia ada nasi pulut tu crab stick, timun dan salad dan telur salmon masin2 sikit dibalut dgn sea weed.... tu yg jadi sedap tu... cicah lah dgn sos kicap dia tu....

 tu dia punya suka sampai 2x order...

Yang bawah ni adalah feveret Farah dan hubby aku.... emmmmmm.. me??? never..... 
sushi solmon mentah.... adehhh..... 
Ini adalah antara pilihan makanan kami.... yang atas tu tauhu dan didalamnya adalah nasi pulut jepun tu lah... yg lain2 tu semua orang kenal lah kan... 


ini adalah chawan mushi.... dibuat dr telur kukus..... sedap.. sapa tak suka telur mmg tak suka.. disajikan panas2...

 ini pulak desert dia.... mcm buah melaka tp disalut kacang tumbuk.... sedap lah....

so, ada yg nak gi makan?.....


Tiada ulasan: