Rabu, 3 Oktober 2012

Mangga brand Gajah....

korang penah tak jumpa atau pegang atau raba atau usap mangga besar ini????? besar giler... giler kentang... tapi kan aku rasa aku je yg pelik nengok magga ni... sebb diorg kata banyak tanam belah2 utara.... citt.. aku je baru tau????

kata anak tuan punya pokok ni, nama dia mangga gajah.... umang ehhh... omak budak ni duk kat Melaka..... so dia bawak 3 bijik utk Ayu.... (ayu lagiiii....) tp sebijik dah hilang..... muahaaa.....Ayu heran...

(ooo sangat skema nya muka aku....  )

Mangga ini hanya dimakan muda ajek..... tak boleh tunggu masak, sbb masam dan tak boleh jadi masak gak.... emmmmm pening aku.... macam mana tanam, mangga se gah ini tp tak leh tunggu masak?....ishh rugi tul... penat membanting tulang jaga baja dan siram air... tup tup tak leh tunggu masak?.... mesti sodih omak dia kan?....


sebesar tapak tangan budak lelaki kat opis aku ok..... bukan tangan aku... ini tangan sharul....teruna tang tang lagi.....

ha ini baru tangan aku..... dah tua dah aku tangan pun kedut2..... muahaaa.... 

yang dalam pinggan tu adalah sebijik buah mangga yang telah di potong2 utk dibuat cicah....  banyak kan?...


tak ada lah keje lain kat opis ni ek?.... 

asik makannnnnnnnnnnnn jek..... 
 



5 ulasan:

wa berkata...

ni first time tgok mangga besar cam ni ..:)

SweetYatt berkata...

samalah kita... he he he

Lily Riani berkata...

ya Allah. beli kan mana nih? rasa cam kepingin nak cuba.

i siap scroll up/down 2-3 kali.... terkejut giler

jeBateja berkata...

wahhhhh.....entry sama jerk rupanya.....dan nama si teruna tang2 pun di sebut2....ahakz....ahakz

SweetYatt berkata...

hi Lily... ini kwn ofis bawak dr hometown dia kat Melaka. kecur air liur kan?