Khamis, 13 Februari 2014

Menawan hati...

wahhh lama nya tak update blog..... ngalahkan perdana menteri lak sibuknya.... PM pun sempat update twitter fb bagai..... 

aku dah kurang idea dah nak update blog... balik2 bunga lah..... ok nak citer pasal pokok2 rose aku yg dah mula banyak dlm koleksi aku.... setakat smlm, udah ada 16 pasu.... horayyyy..... alhamdulillah.... dah pandai jaga rose dah aku... dah pandai cari rentak, maka pokok rose pun dah mula gebus2 dan hijau2..... 






Tell me.... tell me.... korang mesti cakap... wow cantiknyaaa.... 

betul tak????

haaa... cubalah korang duduk kat tempat aku lak..... hari2 pegi keje balik keje lalu kat mini taman rose aku.... membelek bunga boleh berminit2.... (minit2 lahhh berjam kang, kena jerit lah dgn laki aku....)

 hati aku sangat berbunga2 bila turun keta nampak bunga..... aduhaiii.... jatuh cinta aku.... tak salah kiranya aku berkecimpung bela pokok rose skrg..... lembut sikit perasaan aku hehehe.... 

jiran2 aku pun rupanya ada yg meninjau dr luar pagar aku... sbb bila diorg lalu depan rumah mesti ckp "wahhhh tie... cantik bunga rose..." padahal pasu2 aku semua di dalam pagar.... mana diorg tau..... ? 

conclusion..... bilamana pokok berbunga, berwarna warni.... ada lah yg meninjau.... emmmm menarikkkk..... hehehe


ini antara saat2 kegemilangan dan kejayaan yg paling berjaya sekali bila dia berbunga serentak dan keluar  semua kaler.... rasa hebat.... 

penah aku tanya en hubby..... "abang rasa atie hebat tak?.... " en hubby pun heran.... aku ckp lah "atie hebat kan boleh tanam bunga rose..." haaaaaaaaaaa hubby aku pun kenalah cakap hebat gakkkk... 

yg nak gelak tu.... anak bujang aku boleh ketawakan aku tu.... 



Tiada ulasan: