Isnin, 17 Februari 2014

Soalan merepek di ruangan komen

Hari ni aku teringin nak cuba buat sendiri Almond London Flake ataupun Bepang badam... bepang moden lah...

so cari lah resipi kat tenet... aku rasa mesti senang je buat nya sbb dah ramai yg post kat fb diorg  telah berjaya membuat nya.... mana boleh aku tak buat.... aku kan suka cuba2 resipi2 ni... yg mudah2 jelah.... hehe... yg susah2 kita suruh je tukang2 jual tu buat untuk kita... 

apa yg aku nak citer, bukan pasal kesudahan pencarian resipi tu... which belum lah lah buat lagi.... tapiii.... komen2 orang2 yg sama2 cari resipi di dalam blog yg diorg cari.... 

gelak sorang2 aku kalau baca komen2 orang... aku memang suka baca komen2 orang kalau post tu menarik.... 

Blog terpilih yg aku cari resipi ni pun not bad lah... sikit punya detail terang lagi bersuluh resipi nya... sekali baca dah paham dah apa yg dia sampaikan... siap bergambar lagi.... 

punnnn ada gak komen2 kat resipi tu bagi komen dan soklan yg bangang.... 

contoh:

Kak, klu potong tak guna pizza cutter boleh?.. dah terang2 blog owner tulis, tak ada tak apa pakai pisau je tp kena panas2 klu sejuk dia rapuh... 

Kak, klu potong masa sejuk tak boleh ke? knp sy potong dia berderai.... dah terang2 kat resipi dgn detail nya tulis, potong masa panas2 sebb bila sejuk dia rapuh... 

Kak, naper sy punya resipi ni melekat2 kat kertas?... dah terang2 blog owner tulis jgn pakai kertas minyak pakai kertas bakar kek or parchment paper nanti melekat2....

kak, berapa harga se kg kacang sekian2?.... aduhaiiiii dah tau biskut ni mahal... sebb semua kekacang dia mahal, gilah kedai bakery tu survey harga.... ini semua nak tanya kat dlm blog tu.... 

tapi ayat tak boleh blah yg buat aku sekali terdiam....... adalah.....

kak, nak tanya, packaging tepung tu ada tulis halal Jakim tak?....

ha??????? 

adeh...... 

aku pun confuse..... 

bukan was2 tp confuse ada soklan mcm ni..... 


Tiada ulasan: