Rabu, 15 September 2010

Raya Pertama di Puncak Alam

10hb September, 2010 bersamaan dgn 1431 Hijrah, kita berhari raya....

Tahun ini dah 14 kali aku beraya sebagai seorang isteri dan 12 thn aku beraya sebagai seorg ibu dan sesungguhnya saat2 paling sedih adalah di pagi raya... bukan tak penah meminta maaf apabila membuat salah, tp di pagi raya bersama2 ahli keluarga saling bermaafan adalah saat yg paling syahdu sekali.

Momen2 yg syahdu di pagi raya......
 Dari kecik, anak2 aku di ajar untuk bermaafan dan meneruskan tradisi bermaafan begini supaya kelak, bila mereka berkeluarga, mereka juga akan meneruskan tradisi yg sudah makin dilupakan skrg ini.


Studio live di rumah mak mentua.... carilah kat mana2 studio kat KL ni, confirm tak ada yg sama mcm kami.... he he

Nak citer pun tak ada apa, sama je dengan org lain cerita raya nya.... layan gambar2 je lah.... gambar2 pun boleh bercerita utk kita.... Semua gambar ini di ambil di laman rumah mak mentua yg penuh dgn orkid2... Mak mentua mmg ada 2 kebun orkid untuk tujuan perniagaan, bukan suka2... sesungguhnya orkid mak mentua aku mmg kelas.....


Hero ku.... dan para kesayanganku....

Sebenarnya ada citer di sebalik warna baju yg lain dgn anak bujang aku.  Itu bukanlah baju thn lepas atau baju yg salah beli.  Semua baju tu kami tempah tak beli siap, hatta manik kt lengan baju farah tu pun siap pukul 3.30 pagi di pagi raya.  Sapa yg jahit? aku lah..... he he he...

Sepatutnya baju Farah sama kaler dgn baju Muiz, tapi minggu pertama puasa, tailor baju Farah bgtau kain Farah hilang dr simpanan dia.  Boleh imagine tak???? Nak marah pun tak boleh, sebb mmg tak boleh lah.... kenalah aku pegi ke Jakel Segamat pegi mencari baju tu kot2 ada kat Segamat Branch... tak ada lah pulaks... cari2 kaler yg lebih kurang tak ada lah juga.... akhirnya kenalah aku cari kaler yg sama sikit dgn kami... tinggallah Muiz dgn kaler baju yg agak lain sikit dr kami... kesian kan?... Sib baik dia hensem..... he he

Percayalah...... ini bukan adik aku, ini adalah anak dara aku.... anak dara aku yg berumur 12 tahun, baru je dpt IC td.... 

 
My Real Hero....
Inilah Abah dan Mak mertuaku....

 Bersama family in law...

Tiada ulasan: