Khamis, 30 September 2010

Selamat Ulangtahun Perkahwinan ke 14

 29 September 2010, Ulangtahun Perkahwinan aku dah hubby yg ke 14..... pejam celik pejam celik dah 14 thn... gaduh baik gaduh baik dah 14 tahun kawin.... dr badan langsing lawa halus dah jadi tembun..... Begitulah mcm2 perubahan yg berlaku kat kami sepanjang menempuh perjalanan perkahwinan selama 14 thn.... Aku selalu berdoa moga2 rumahtangga kami kekal aman dah bahagia hingga terpejamnya mata kami.... Janganlah ada anasir2 yg mengganggu gugat kebahagiaan kami baik luaran ataupun dalaman.....

Tengahari masa lunch dgn hubby dpt message dari anak2 kami serentak lak tu yang berbunyi "selamat Ulang Tahun yang ke 14.." ulangtahun apa entah... tp sekurang2nya dia tau lah hari tu sambut apa... mesti nenek diorg lah yg bagitau tu.... 

Emmm.... bila cakap pasal wedding anniversary, normally kita mesti tau mestinya lah dpt hadiah.... aku dapat apa????? jeng jeng jeng.... 

Mula-mula hubby bagi aku iPad.... tau kan iPad yg touch touch tu yg jd fenomena sekarang.... sebenarnya aku tak lah reti sgt guna iPad tu... tp dah itu yg jd hadiah yg paling hubby nak bagi, aku accept je lah.... tp hubby sebenarnya ralat sebb kawan dia dah pecah kan rahsia masa open house kami hari tu tanya ok tak pakai iPad.... so, dah tk jadi surprise lah....hubby mcm bengang gak aku dpt tau hadiah sebelum tarikh... tp yelah.. kawan dia pun bukan tau pun bila tarikh anniversary kami.... 

Dan yang paling best, semalam hubby bawak lari aku ke Alamanda lepas ofis hour utk beli gelang tangan..... what a really really surprise...... dia sebenarnya dah tinjau2 dah gelang tu sekian lama rupanya, tp sebb belum tiba tarikhnya, maka dia tak lah bawak aku lagi... so semalam pegilah Alamanda utk ukur besar tangan aku ni.  Kena gak lah tunggu dlm 1 jam tuk dia potong dan tambah ring bagi besar kan sikit sebb gelang ni kena potong 1 set dia bukan boleh main potong jek.... adik tu kata kalau tak sempat amik besok boleh tak? Hubby jawab, "tak nak amik besok, nak malam ni juga sebb esok dah org lain punya anniversary, hari ni anniversary kami..." budak tu senyum jek... so dia pun cuba lah sedaya upaya utk siapkan on time juga... 

Apa2 pun, thank you hubby.... gambar gelang tak leh tunjuk kat sini coz dia ala2 exclusivelah.... he he he... 

Balik rumah, lepak2 makan pizza dgn mak kat rumah, badan pun dah melekit tak mandi lagi.... masuk2 je bilik yg gelap tu ada bau something dlm bilik... buka2 je lampu.... taraaaaaaaaaaaaa ada pulak jambangan bunga bersama dgn vase bersama dgn kad sekali sekali kat atas meja solek aku..... Ya  rabbi.... mmg betul2 surpise aku ni..... terus pegang vase dgn bunga tu lari turun bawak jerit2 kat mak kata "along dpt bungalah..." mcm lah selalu tak dpt bunga, tp selalu, hubby bagi sendiri , kali ni surprise dlm bilik lak... emmmmm maka menjadi bungalah aku selepas itu....  he he..... thank you hubby... thank you hubby.... 




Tapi pagi tadi hubby suruh juga aku amik iPad 3G 32MB utk kegunaan aku walau pun dia dah bagi gelang....
emmmm.... mak pesan, dpt suami yg baik mcm ni, kena selalu bersyukur dan jgn asik gaduh2 jek.... yelah mak... dah tua2 ni mana ada gaduh2 lagi....happy happy aje..... 

Eh! apa aku bagi kat hubby?..... alah malulah... aku da gak buat Lily flower delivery tuk dia di pagi2 hari kul 10 dh sampai kat opis dia... sebenarnya dia kata langsung tak expect dpt bunga...sebb mmg pun dia tk ada ciri2 expect aku nak surprise kan dia, sebb dlm kepala dia asik pikir projek dia jek. Tapi, utk org berpendapatan bulanan kecil ni, yg tak leh celen hubby aku, dia hanya pilih sepasang kasut Clark saja... hubby ckp, price doesn't matter, ingatan tu yg paling penting.... dia ckp, nanti nak gi meeting kat Singapore this coming Friday nak pakai kasut tu, untuk lagi membawa tuah.... he he he....

Moga2 untuk tahun2 yg mendatang, bukan harta benda yg jadi ukuran kasih sayang, rasa kasih tu sendiri yg jd ukuran.... Alhamdulillah atas segalanya....

Tiada ulasan: