Ahad, 3 Oktober 2010

Majlis Silaturrahim Aidilfitri Sapura Industrial 2010

 2 Oktober 2010 - Sabtu - 11 am - 3pm...

Seperti tahun2 yang lalu... sejak dr 1994 tahun aku lapor diri kerja di Sapura Motors dan sekarang di kenali sebagai Sapura Industrial Berhad, aku sentiasa dilantik menjadi sub-comm utk majlis hari raya ni.... tp memandangkan tahun2 yg kebelakangan ini (tk ingat start thn brp) kami ada rotation utk duty VIP, maka agak lamalah aku tak dilantik sebagai comm VIP..... sebelum nama aku diberitahu terpilih dgn jayanya utk jadi comm VIP, aku dah terasa2 dah mcm nak kena duty je thn ni.... maka dgn jayanya tekaan aku mengena.... ok lah tu, dah lama tak buat keje berdiri lama, belasah ajelah.... 
3 usherette bahagian VIP, Rose yg sweet, Aku, dan Jambu yg vogue dan membuat kan semua mata memandang 2x sebb dia yg tk pernah bersolek, tup2 bersolek... gempak gitu....

Tapi, aku kira beruntunglah tak jd main comm majlis ni, yg aku tengok dah naik letih buat keje berbulan bulan lamanya dan layan karenah pd hari majlis.
Makanan pd majlis silaturrahim kami mmg kaw kaw best dan byknya... mmg jd sebutan juga antara majlis yg paling byk dan happening makanannya... antaranya.... 
 Yes.... Kambing Golek.. thn ni ada 2 gerai.. satu gerai sediakan 4 ekor... 2 gerai ada 8 ekor... itupun tak cukup2 tu..... bak kata kak Jue, lain kali buat kambing golek sesaja lah utk majlis ni bagi cukup he he he... sampai gerai ni kena control dan stop production for certain2 period nak bagi kambing ni cukup ke pukul 3pm....

tu belum citer kambing Kuzi lagi sperti di bawah ni... dlm kambing ni ada nasi mcm nasi beriani .... tp dia tak lah segaring kambing golek... 

 Antara menu yg ada, gerai otak2 dan nugget..
 Gerai Kebab yg agak popular juga...
 Gerai sate yg menjadi gerai pertama kemas kan barang sebb ramai kabarnya membungkus bwk balik he he...

 Mee udang yg aku tak sempat nak rasa.... 
dan lain2 lagi lah mcm laksa, cendol, aiskrim, teh tarik.... 

Antara wajah2 yg sempat gambarnya ku ambil di waktu tidak puncak... ini di waktu penanggah boleh makan ni.... 

Hanif, Pakchat dan Epi..
 2 org kuat, Dali dan Shahrul
 
Aku dan Norini ... 
 Siti Nur, Jambu, Zakiah dan Rose
 Hisham Burn dan isteri yg comel....
 Jambu, Zakiah dan Norini





Amboi.... budak2 seronok kumpul belon yea.... 

Tiada ulasan: