Isnin, 4 Oktober 2010

Wajah wajah orkid mak mertua ku...

Mari layan gambar2 close-up orkid dr kebun bunga orkid mak mentua ku.... tp tengok mak pun dah tak berapa nak jaga dah kebun tu... naper tah... ini baru orkid di kebun dekat rumah, hat satu lagi yg kat bawah tu aku pun tak pernah masuk..... kat situ lagi byk nampak nya.... tapi janganlah tanya apa nama2 orkid ni mmg satu apa pun tak kenal.... kalau nak refer just sebut size dan kaler jek... mcm "alah ... orkid purple yg besar + kaler putih tu..." haaa mcm tu jelah.....














Dan yang paling best, cubaan berani ku utk membela orkid.... knp aku kata cubaan berani? sebb aku ni tak boleh tanam orkid, tangan panas...... confirm mati punyalah.... tp sebb nak gak cuba dan geram tengok jiran lama buat hiasan kt dlm rumah orkid ni, maka aku pun beli lah pasu dan tanamlah orkid.... jenuh mak mertua ku duk explen psl penjagaan orkid ni.... dr cara siram, cara baja.... ishhh mcm susah jek nak kena belai2..... tp sbb nak sgt bela... maka kenalah sahut cabaran.... hubby aku duk gelak siap doa2 lagi supaya pokok2 tu semua hidup..... Hubby.... tengok lah nanti hasilnya... kalau tak cantik jgn panggil i sayang ok..... he he he....



Tiada ulasan: