Jumaat, 15 Oktober 2010

Aku dan alam perniagaan????

Sebenarnya aku dan hubby baru berjinak2 nak start up new business jual baju2 baby second hand direct dr UK... supplier nya adalah kawan hubby yg dulu belajar di Liverpool dan skrg ni menetap di sana.  Kawan hubby ni nak cari distributor utk area bangi supaya sesiapa yg nak amik stok boleh dtg kat kami jek... aku mula2 cuak juga bila hubby kata dia nak suruh aku handlekan projek ni....

Aku?

Aku?

Aku??????

ishhhh... mcm tk masuk akal je aku yg tiba2 tak ada apa2 pengalaman di suruh meniaga.... memanglah kami dah amik stok 5 kotak dr kawan hubby ni waktu dia balik KL nak buat visa dia utk kerja kt Liverpool... tak sangka lak hubby serius nak suh aku meniaga.... Yang 5 kotak tu pun aku tak buat apa2 lagi....

Aku semalam sampai tak tidur lena duk pikirkan, kalau aku tak jalankan kotak2 tu, mcm mana nk dpt balik duit modal aku tu... bukan sikit2 duit tu.... ishhhh kena usahakan gak.... so weekend ni keje aku, maid aku dan anak2 aku buat tagging kat setiap helai baju dan minggu depan nak start push for jualan...tak kiralah jual mcm mana, letak kat ofis ke, letak kat mana2 ke..... janji jalan gak.... tak boleh jadi aku duk tunggu hubby je.... dia makin lama makin sibuk, makin lama makin sibuk....

Kawan hubby tu pun dah nak start promote nama aku kat distributor2 dia so dia tak payah pikir psl suply kat individual, tp hantar je kt aku dan sapa2 yg nak collect dr aku.... hu hu..... makkk tolongggg....

Sebenarnya aku mmg teruja lah nak buat ni, hubby pun dah challenge aku... kalau dia boleh start business with 0 knowledge, takkan aku tak leh kot?.... he he he.....

So, moga berjayalah kita yea....

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

upload la yat, aku pun nak tengok gak :-)

SweetYatt berkata...

Tanpa nama, siapakah tuan hamba yg berkata kata itu..