Isnin, 11 April 2011

Bye Bye desi.... sedih!! :-((

tengah kesat air mata tu...
Serius.... memang sedih hari menghantar desi balik ke lcct..... sayu je rasa pagi2 tu masa nak hantar... farah pagi2 subuh lagi dah menangis2 bengkak mata.... dia yg paling terkesan sebb dia yg paling rapat dgn desi.... sungguh rapat sebb dah macam besfren.... semua cerita dia kongsi bersama desi.... dari dia sekolah rendah ke sekolah menengah ni pun masih bercerita dgn desi... aku rasa, dia bercerita lagi byk kat desi dr aku.... yelah... bila aku balik keje terus rush hantar diorg gi tuition... masa bercerita tu tk berapa nak ada.... 

Muiz pun rapat... sejak kecik2 lagi.... sejak belum sekolah comel2 lagi desi dah jaga dia.... sakit sihat semua desi ada dgn dia... balik sekolah kalau nak ke sek agama tu, masih lagi bersuap makan sebb tak cukup masa nak bagi makan sendiri.... begitulah rapatnya desi dgn kami bagai keluarga... bukan bagai pembantu rumah... mana tak sedih bila dia decide nak balik terus jaga mak dia sakit..... bak kata hubby aku.... kena gak let her go "bibik kita anak orang.."

Sampai kat lcct, terus gi check in kan beg dia...

huiiii banyak nya beg kau desi...
 Citer pasal beg.... emmmmm akibat tak langsung nak amik tau brp ringgit sekilo excess baggage ke jakarta, kami terkejut sebb desi kena bayar RM520 utk 13 kg yg terlebih.... kenalah hubby top up kan duit dia sebb desi tak ada rm yg banyak dah... rasa nak maki je Air Asia tu sebb mahal giler dia charge sekilo... mengada2.... tiket baru rm140, excess baggage lagi mahal dr org nak naik... hampeh....

nampak tu muka farah dah merah pagi2 buta lagi... ini baru nak cek in kan beg, belum cek in orang lagi...
minum kat Mc D jap sebelum desi berangkat...
7 am in the morning, di tepi jalan...
Sebelum tu, ini kak ana jiran rumah lama kami... dia selisih dgn kami masa kami nak hantar desi ke lcct.  Dia nak jumpa desi kejap, tp jumpa kat tepi jalan je lah sbb dah kuar rumah kan.... adegan ini yg aku tak tahan tu... menangis beria2... yelah... desi ni kadang2 tak berkira dgn sapa2 saja... dengan sapa2 pun dia ringan  tulang, tu yang kak ana ni sayang dgn dia.... sebelum aku ada maid, kak ana ni lah jaga anak2 aku...

sedihnya adegan ni.... meruntun kalbu
aku???....
menyusahkan.....
Maka, tammat lah service desi kat  rumah aku sejak 24.4.2004..... dah 7 tahun berkhidmat dengan aku.... suka duka, rahsia, gosip, kontroversi semua ada dengan dia.... 
Sampaikan, kalau muka aku kelat je dia tau dah aku mesti ada perang dingin dengan hubby.... asam garam lah tu... maka dia siap2 pesan kat anak2 jgn kacau2 ibu sebb ibu dgn abah ada kacau dlm jiwa hu hu.... haaaaaaaaaaa... 

Rindulah Si, kat kau..... lidah saya ni masih terseliuh sikit2 panggil mira, desi.... 

Farah? amik masa lama sungguh nak ubat hati..... dia yg paling terasa.... nanti ada promo AA, kau datang ek... 


Tiada ulasan: