Jumaat, 8 April 2011

Last day @ Orlando part 2

 Ok... hari terakhir ni masa hubby2 pegi meeting utk penutup, kami amik kesempatan gi jalan2 kat Disney Hollywood naik boat dr hotel tu ke Disney Hollywood.... tp kami tak punya banyak masa untuk masuk dlm tu cuma bergambar je lah kat luar2 tu..... janji dpt jejak kaki.... cuaca baik sangat... tak panas, tak mendung... kira cantik lah cuaca hari tu....  aku suka cuaca2 mcm tu .... taklah panas mcm kat Malaysia.  Bak kata Oily "pegi jauh2 tapi cuaca sama jek... ingat dpt lah rasa cuaca sejuk ke..." he he he.... tapi bagi aku, inilah 1st time aku gi over the sea yg cuaca panas.... selalu aku pegi kena pakai winter coat kadang2 sarung tangan pun kena pakai.... tp best lah pegi masa sejuk.... tak yah susah2 nak pikir baju apa nak pakai, sarung je tshirt kat dlm, pastu balut dgn winter coat... dlm jeans pakai lah long john bagi panas kaki.... tu sebb kita nampak org2 kat luar tu boleh pakai suar jeans, sebb kt dalam diorg pakai lapisan pemanas kaki or badan.... 
ferry boat yg bwk kami dr hotel ke Disney Hollywood...
pemandangan dr jeti hotel... cantik kan??? mcm bersih jek...
dengan kapten boat.... tua2 org nya, assistant dia penah dtg KL year 80 an... lama tu... kat sini pekerja2 tua masih diperlukan..

pandangan dr jauh kaunter tiket
kaunter tiket, tapi kami tak beli sebb tak cukup masa nak masuk..
Bunga2 an kat sini.... mcm kat msia kan???


nak naik tram, siap tempat beratur lagi...
ini pemandang di dalam holywood disney tu....
ini pun pemandangan di dalam holiwood disney...
 Korang nak tau citer? ini citer kelakar dan kurang hajaq mat saleh  kat aku.... kalau kat msia, sendawa dikira ok dr kentut kan? tp kalau kat negeri diorg, kentut di kira ok dr sendawa kan?... kalau sendawa tu kira kurang ajar gak lah.... citer dia macam ni, tengah2 Azza nak amik gambar aku kat area ticketing tu, depan aku ada mat salleh ni agak tinggi lah... kira punggung dia tu paras perut aku lah... tengah2 aku pun sibuk nak berpusu2 amik gambar, boleh ek dia kentut siap berlagu berirama baik punya kat depan aku...... terkedu, terkujat... berasap... rasa nak maki semua ada.... siap irama tu yg aku tak tahan tu.... aku terus pusing ke belakang nak cari azza, yg si azza lak rupanya dengar sama, dia pulak tak tahan nak gelak, buat2 lak amik gambar kat tepi2 dia... tp muka mmg dah tahan gelak dah.... Azza kata, mamat tu pandang kat belakang pastu gelak sama sebb tak sangka ada aku kt belakang dia masa dia melepaskan gas radiasi dia..... eeeeeeeeeeeeeeeeeeee.... mencik tul!!!!.....datang jauh2 dpt gas radiasi org lak.... mencik..... (masa menaip ni pun aku bantai gelak...)

tapi meh aku tekan kan lagi sekali.... tandas2 kat sini tak ada paip hose... maka mcm dulu2 kena bawak mineral water isi air kat paip luar dah gunakan lah di dalam..... 

Ada satu ketika, aku kena marah dgn cleaner tu sebb aku tak bwk botol mineral water, so aku amik tisu byk2, aku basah kan tisu tu dan lapik dgn tisu kering, dah si cleaner tu nampak dia ckp "dont throw inside..." aku ckp "its ok, i know how to use the toilet, i will throw it in here" sambil menunjuk kan bekas tisu kat dlm toilet tu.... yelah.... dia ingat aku nak campak tisu tu dlm mangkuk tandas.... he he he...


Tiada ulasan: