Selasa, 13 Mac 2012

Kisah Sedih... Dirang si kecil yg dibunuh

Alfatihah utk si kecil comel Allahyarhamah Nurul Nadirah Abdullah @ Dirang..... @ 12 Mac 2012

malam tadi tengok berita kat tivi 3.... gempar!!!! terkejut.... sedih.... nangis sekali..... terdiam aku kejap sebb mayat adik yg comel ini telah ditemui dalam keadaan menyayat hati....  siapa dia kat aku?... tak ada sapa2.... just naluri keibuan je yg buat kan aku sedih atas kehilangan dia.... satu negara gempar.....

ini dari berita malam tadi

comel kan?
Dirang ni hilang since 1 Mac.... tapi jumpa tulang rentung dia yg disangka tulang dewasa pada 8 Mac.... so masa polis kata tulang dewasa mcm lega sikit lah sebb bukan mayat dia kan?.... tp aku pun worried lah kot2 dia dah kena bwk cross border kat thailand ..... skrg ni sindiket jual kanak2 pompuan dah ganas..... tau2 anak hilang tak jumpa dah..... lebih baik jumpa mayat dr tak jumpa terus.....sebb kalau tak jumpa tak tau apa jadi kat dia..... macam kes adik Shalini tu.... sampai skrg tak jumpa... haru je kan?....

Macam2 vesi citer kehilangan dia ni.... tapi aku paling terkilan sebb dia pegi beli maggi dgn telur mak dia suruh..... dia yg lapar, dia yg kena pegi beli makanan dia sendiri.... entah turun tangga sorang2 ke, entah turun lif sorang2 ke..... tapi aku sangat terkilan..... umur baru 5 thn dah kena pegi kedai sendiri.... pastu jumpa selipar, maggi dan telur berserta gula2 kat tepi ladang sawit tu..... waaaaaa sedihnyaaaaaaaaaaaaa.....

pastu ada pulak komen dr ibu dia kat suratkabar, dia sedang ber facebook..... what????? alahaiiii..... ibu main fesbuk anak kena culik..... kalau aku jadi mak dia, mau aku pengsan menyesali perbuatan sendiri.... semata2 kerana kepuasan diri, anak hilang terus tak berganti..... (tapi yg ini tak brp pasti sebb tak terbaca kat paper pun..)

aku sangat sedih..... sedihhhhhhhhh dan bukan aku saja, kawan2 aku, budak2 ofis.... semua citer perkara yg sama pagi2 ini.... di radio, semua berduka....

30 Minit bersama Ust Don malam tadi pun, kelihatan Ust Don nak bercakap pun sedih... sebak.... semua tak leh terima hakikat cara tragis kematian dia.....

adakah dia dibakar semasa hidup? adakah dia dirogol?..... Hanya Allah aje yg tau azab nya budak sekecil dia tu di seksa sebelum mati.... tapi yg pasti, dia dah ke Syurga jaminan Nya kerana dia masih kecil dan tiada dosa.... menunggu ibu dan bapa dia jumpa dia akhirat kelak...

Kepada keluarga Dirang... moga kalian tabah... walau apa pun yg terjadi, aku percaya mereka pun tak tak mau perkara buruk ini berlaku kepada keluarga mereka...  siapa tak sayang anak?.....

Dan kepada diri aku..... perhati lah anak kita dan amik tau ke mana dia pergi..... jgn buat tak tau dah buat dek jek... walau pun mereka dah besar....

Aku berdoa, Allah bagi petunjuk moga pembunuh dia di tangkap cepat2... dan apa motif dia bunuh budak kecik ni.....

sekali lagi.... Al-Fatihah tuk Dirang

Tiada ulasan: