Jumaat, 2 Mac 2012

Malam tadi Bangi blackout

Malam tadi, aku gi rumah jiran lama hantar meja lipat dgn kerusi kat rumah dia, sebb dia nak pakai utk kenduri aqiqah cucu sulong dia jumaat malam..... so sambil hantar, sambil melepak..... tup2 dlm kul 9.20pm tu kat rumah kak ana tiba2 blackout in 3 second kot.... so oklah... aku nak rushing ni nak amik muiz baik tuition.... so aku pun drive terus ke sek muiz..

Masuk jek muiz dlm keta kata "ibu, ibu nampak asap hitam tu tak? tadi terbakar lah ibu kat mana tah.... nampak apiii..." emmm aku tak nampak sebb malam + asap hitam korang rasa nampak apa2 tak?..... so.. aku tidak lah amik pot sebb kelihatannya tempat kejadian tu tak dekat pun.... agaknya rumah terbakar or kilang terbakar kot..... so drive lah nak ke sek 3 amik farah tuition habis kul 10 pm lak.... eh makin lama makin terang lak asap tu kelihatan... dan bau asap pun ada sikit lah bila buka tingkap keta..... 

tup2 tup sampai kat traffic light pencawang letrik besar kat bangi depan hitachi tu, nampak mcm pesta dan tu diaaaaaaaaaaa api punya marak dari jauh..... (eh takut lah..)

aku sengaja amik susur ke kiri nak tengok api.... suh si muiz amik gambar.... inilah hasilnya dr bb aku... sungguh tak clear....


Kat bawah ini gambar clear aku amik dr blog2 ... credit to Ezany Kun.... (aku pun tak kenal sapa he he he)




kat fesbuk kawan2 aku mcm2 citer psl blackout ni.... tp sebb aku yg melalui tempat tu maka aku bercerita benar lah.... ada kawan2 kpd frenlist aku (bukan kawan2 aku yea...) yg buat cerita karut dlm fesbuk, kata bomba mengatakan bahawa api akan merebak ke kawasan perumahan.... giler apa? kan area tu tak ada rumah? area kilang... keliling pencawang tu luas... yg ada kilang pun jauh jarak nya.... kamon lah.... bomba cekap tu.....

tapi masa aku lalu, mungkin 1 jentera bomba je baru tiba, alahai air dr paip bomba tu kecik je compared to api yg marak tu..... seriau gak lah nengok api besar kat sebelah keta kita kan?... he he he...tp kabarnya jentera bomba dr Putrajaya dan Kajang dipanggil utk membantu

dengar nya sampai ke Putrajaya, Kajang, Serdang dan BB Bangi khasnya blekout ini.... dlm 1 jam lebih kot blackout.... Sepang area, mcm kat area rumah aku terang benderang.....

soklan femes dlm fesbuk "agak2 esok keje tak? sebb blekout????" haaaaaaaaaaaaaaa sakan eh korang.... 

Tiada ulasan: