Rabu, 14 Mac 2012

Saya adalah sangat marah hari ini...

Masih lagi kes adik Dirang tu.... (aku ibu, maka aku punya rasa itu...)

Ya Allah.... sgt kejam nya.... aku baca dlm  NST, si pembunuh tu adalah jiran kepada family budak ni, dia memang dah dendam lama kat keluarga Dirang ni sebb nenek dia tuduh diorg laki bini yg duduk kat rumah secara illegal adalah punca kepada kecurian di area rumah tu sbb diorg ni drug addict.... 

petikan dar Mstar.... tempat adik Dirang di bakar.... tulang nya ditanam di ladang sawit...

sampai begitu sekali?.... kat mana pergi nya kemanusiaan ni???? kenapa budak yg besar itu kau nak lepaskan marah?... imagine ek, dia bakar budak tu..... purposely..... purposely ok...!!!!..... sangat2 mcm binatang..... aku sangat marah ni.... 

duk teringat, kalau2 di saat itu dia kena grab, kena heret, kena marah, kena belasah, kena ikat, kena lempang.... of course sebelum bunuh so called binatang tu  akan lepaskan marah diorg kat budak tu..... 2 org ok... 2 org dewasa yg kerja kan budak 5 tahun..... korang tak rasa apa ke  bila baca dalam sokabar pasal ini?..... aku sangat sedih..... aku ada anak.... aku tatang anak aku.... bila anak aku dipukul anak jiran pun hati aku meruntun sedih... ini kan hilang tak berganti dah.... 

lagi2 arwah digambarkan seorang yang comel, periang dan keletah.... macam anak buah aku Ika..... aku duk bayang kan Ika yg diperlakukan mcm tu... aku rasa aku dan suami aku akan sedapa upaya bekerjasama dgn polis utk  hadapkan sialan bajingan tu kat muka pengadilan...... 

Hanya doa aku untuk ketabahan keluarga Dirang..... aku seorang ibu, aku faham andai ibu dia asik pengsan aje sejak berita itu..... 

Ya Allah... jauhkanlah anak2 ku dari kekejaman seperti ini.... 




Tiada ulasan: