Sabtu, 1 Mei 2010

Catatan di Chicago 2



Hari ni jalan sorang2 lagi, cuaca pun cantik dah start panas. Org2 kat sini pun dah mula pakai short pan dan short sleeve. Hari pertama dtg kan main sejuknya.. Nak gi masuk butik Coach yg jumpa malam td. Emmmmm... gagah tu nak gi sorang2... Alhamdulillah bagi aku bandar Chicago adalah bandar yg selamat. Org2 dia taklah pandang pelik kt org lain. Bos aku ckp kat sini byk black. Tp tk byk sgt aku jumpa black. Dlm 10 tu ada 1 kot purata org black ni. So far, tak lah rasa gerun jln2 kt sini. Bandar nya cantik dan bersih. Tulip ada kat mana2 sebb May adalah bulan tulip kat sini. Tp tak lah sebanyak kat Amsterdam. Aku taklah penah gi Amsterdam, tp taulah itu tempat tulip. Dan satu lagi aku perati, org2 kat sini tk mcm org2 kt Malaysia kat mana2 hatta tengah jalan kaki kat jalanraya pun sibuk bersms. Org kat sini tak sibuk sms mcm org kat Malaysia. Sampai aku nak bersms sambil jalan dgn laki aku pun naik segan. Yg berckp dgn telefon tu ada lah tp tidak bersms. Entah undang2 diorg tak leh sms sambil jalan ke, org dia mmg tak suka sms. Apa2 pun baguslah sebb semua org pandang ke depan bila berjalan. Taklah langgar2 org mcm kat Malaysia.

Pas tu singgah kedai World of Disney... Tu dia punya besar dan mcm2 adaaa.... naik giler aku kalau aku ada baby pompuan beli barang kat situ. Aku beli gak lah beg santai utk letak buku tuition farah 2 dan jam tangan snow white utk Farah.


Kat bawah ni gambar amik dlm butik All American Girls. Aku sebenarnya tk tau lah apa yg terjual dlm butik ni sebb manjang nampak org jinjing beg AAG ni. So aku masuklah nak tengok. Rupa2nya mmg tempat budak2 perempuanlah. Sebb dia jual mcm ada watak2 patung dan aksesori nya sekali. Kalau aku confirm anak dara aku tak minat. Tp kat sana budak2 nya mcm seronok giler lah.... rege pun boleh tahan. Dia ala2 barbie lah tp aku rasa yg ni lagi kelas.

Aku masuk kedai Coach. Emmm... dah aim dah handbag tp kena tanya hubby dulu dia suka tak handbag yg aku beli nanti. Yg nak puji pun dia, yg nak tengok aku pakai pun dia, yg penting yg tukang bayar nanti pun dia he he he... Bukan org lain, so amik kira lah kepentingan mata dia gak kan he he.... Sementara tunggu laki aku sampai waktu lunch dia, aku gi lah melawat Macy ke 2 yg aku nampak kat area yg sama gak. Macy yg ni lawa sikit mcm ekslusif lah sikit. Jalan punya jalan belek lg Coach kat situ. Nampak pulak jam tangan Coach. Emm.. cuba2 kt tangan lawa pulak.... apa lagi tanpa pikir panjang belilah satu.

Pastu hubby sms dah sampai kat Coach. Si Nadia jepun yg layan aku sebelum tu kan main suka lah aku bwk bank bergerak aku nak beli handbag. (bank bergerak adalah hubby aku, ok) So dah pilih dpt lah sambar Coach kat situ.
Lepas beli barang kat Coach masuk kedai Apple tuk beli kan kwn hubby iPad. Hari ni @ 5pm launching product ipad + wifi + 3G kat situ. Pukul 3 org dah start berbaris to be the no 1 who will own iPad. Giler apa org Amerika ni, benda mcm tu pun nak berbaris buang masa lama2. Mcmlah benda tu ada 10 bijik je kat dunia.


Ok, nanti masukkan lagi gambar gi jalan2 kat sekitar kawasan hotel ni.... bye...

Tiada ulasan: