Rabu, 12 Mei 2010

Universal Studio, Los Angeles


4hb May, 2010

Hari ni hari yg paling best lah. Sbb plan nak gi Universal Studio. Nak gi Universal Studio ni senang sgt dr Hilton ni. Kat hotel2 sekitaran nya ada VIP Tour service yg akan amik tourist ke tempat jualan tiket yg berhampiran, dan dr situ akan ada transport VIP tours ni juga utk bwk kita gi mana2 tempat pelancongan pilihan kita. Contoh, Universal Studio, Disneyland, Tour LA, Tour Beach, Tour celebrities house.. Tp kami pilih Universal studio utk hari pertama ni.


Perjalanan ke Universal Studio (US) mengambil masa 1/2 jam.  Kami sampai pukul 10.10 pg dan akan diambil oleh VIP tours ni pukul 6.30 ptg.  Sampai2 kt sana excited sungguhlah sebb tak jangka dpt sampai ke sini.  Tp hubby dah sampai 2x ke sini.  Tak byk nak citer kat sini, tengok jelah gambar...



Ini kat entrance dia...  

Pemandangan dr atas US

Bergambar dgn Shrek... ganas shrek ni, sampai terantuk kepala aku dgn dagu dia nak peluk aku.  Pas tu peluk aku kuat lak tu, rasanya sebb dia besar, dia pun tak perasan dia peluk aku kuat.  Nampak tangan aku duk tahan kat perut dia.  Kang masuk lak bwh ketiak dia kang... he he
 Ini kat set penggambaran Fast n Furios. Kalau kita tengok keta diorg lumba terbalik meletup terbabommm tu tipulah... kat sini ajelah diorg buat scene aksi2 semua tu.... tu keta tu siap menari2 lagi kat situ...  

Ini kat set penggambaran Jurassic Park, tengah tram kami berenti, tup2 binatang kecik yg ada telinga besar tu kuar kat tepi menyembur air.... terkejut aku... he he he sempat lak hubby aku amik gambar tu... sebenarnya dia dah tau, sebb dia dah penah ke sini, tu yg dia standby kamera tu.

Ini kat set filem Jaws... out of nowhere, Jaws tu kuar kat tepi aku... terkejut acik... 

Ini kat set penggambaran drama Desperate Housewives... ada byk lah gambar rumah dia aku amik, tp sebb aku tak follow citer ni so aku buh satu je lah gambar dia.  Cantik2 laman rumah dia... look real.... masa ni ada penggambaran new season drama ni...
Tak salah aku ini kat set penggambaran Christmas Carol.... yg putih2 tu salji dia lah konon... artificial snow... 

Ini kat set penggambaran citer Psyco.... motel dia dgn rumah dia... pelakon tipu tu siap tunggu kat situ.  Dtg je tram kami, dia terus berlakon konon bwk mayat buh dlm keta... siap pandang tajam kat kami sambil kuar pisau... bila tram kami jalan dia kejar tram yg last tu.... 

Ini kereta Mummy the Return
Di depan pintu masuk The Mummy Ride... aku tak masuk sebb tengok gambar dia rambut2 org semua terbang2... so aku takut nanti tudung aku pulak terbang.... kecut perut pun ya gak.... 
Di set penggambaran Mummy the Return

Bersama pelakon pujaan ku Marc Walberg.... 


Set Penggambaran citer King Kong.... tipu sungguh.... kecik aje kapal dia he he he
Depan Jurrasic Park Ride... habis basah2 kami.... 
 Bersama kawan hubby kat escalator dia yg tinggi sungguh2.....  Sporting arr diorg ni... yg tinggi tu dr KL, yg rendah tu dr Hong Kong... 

Conclusionnya.... seronok lah.... he he he... tapi kan... kt dlm ni tak leh bwk makanan, nak makan kena beli kat restoran dlm ni.  Yg pasti kami langsung tak makan apa2 kecuali beli air je dr pg sampai ke petang.  Abih tu bukan halal pun makanan dlm tu.  Terliur gak pandang org duk makan2 dlm tu... kami hanya bwk bekal biskut2 yg kami bwk dr KL dan buah yg kami cilok masa brekfes kat hotel. Buah pisang dan buah epal.  Kesian kan.. tulah.. kalau nak bwk budak mmg tak sesuai kat sini. Kesian budak2 kena mkn biskut2 jek kt dlm ni... baik tak yah.. Buat meroyan budak jek.

Nanti ada lagi gambar yea... nak masuk kendian... ini buat sikit2 je sebb kat rumah je baru boleh update blog ni..


Tiada ulasan: