Ahad, 16 Mei 2010

Hari Buat Kek

Hari ni, seperti hari2 ahad yg lepas2, hajat dan niat dah dipasang berminggu-minggu,nak buat kek utk kids sbb kids sibuk suruh buat kek.  Aku suka buat kan kek belang2 utk anak2.  walau pun simple yg tu jugalah yg diorg suka.  Diorg suka makan panas2.  So hari ni aku buat lah... tapi bukan takat marble kek tu, cup cake pun aku buat gak.  Hubby nak rasa gak cup cake aku.  Tp yelah... cup cake segera lah... cuma masukkan air, telur dan minyak jagung.... pun susah gak tu, sbb berat utk dipukul saja.  Kena gak guna machine.....

Ini kek yg belum dibakar.. dah masuk dlm cup 

Ini kawasan kerja aku... ish ish....  

Taraaaa..... ini kek yg dah siap.... utk1kg tepung coklat tu, aku dpt dlm 40 cup cake..  sedappppp.... 

Ok, ini ada satu lagi kek..... Nama dia kek marble... aku sebenarnya tak paham, kek marble ini hanya utk kek yg kaler coklate kuning tu aje or apa2 kek belang?.... (coppppp nak sorak jap, beregu pertama Thomas cup ni dah 20-20 ni... aku tak sokong sapa2 tp aku mencik Lin Dan... )
Ini kek yg belum di bakar.. Belang pink dan hijau... 


Ini kek yg dah siap.... nampak sedap... memang confirm sedap lah... (cop cop... Indonesia - China 23-23)... 

So, utk hari ni je aku berjaya buat 2 kek yg simple... yehaaaaaaaaa....... 



Ha... ni Ika yg aku amik dr mama dia pagi tadi.... petang karang baru hantar balik rumah mama dia...  amboi ika senyum.... macam lah dapat makan kek yg maklong buat yea... kamu kecik lagi, mama kamu aje yg dapat makan nanti...

Tiada ulasan: