Selasa, 20 September 2011

bulan ke 8 pendakap ku..

emmm pejam celik.... sakit tak sakit... ulser tak ulser.... udah dekat 8 bulan aku pakai braces ni... emmm perubahan yg sgt ketara kat aku lepas pakai braces adalah cara aku tersenyum dan susunan gigi yg dah lawa..... he he he... dannnn yg paling aku terkejut, berat badan ku yg dah menurun dgn kadar yg sgt banyak dr mula aku pakai hingga hari ini.....

diulangi.... aku pakai braces bukan utk kuruskan badan, tp aku pakai kerana rasa tiba2 nak pakai bila Farah dah pakai dan hubby offer aku pakai... dan bila dah tua2 ni lak baru ada duit sikit nak mengulang jumpa doktor kan... 

diulangi yea..... niat kena baik utk pakai braces..... ni ada pulak yg kata, aku pakai sebb nak kurus.... tak baik kau jahh..... apa2 pun, pandai2lah otak korang nak bersangka buruk ke baik ke terhadap pemakaian braces ni... especially warga yg nak menghampiri angka 40 ni kan..... emmmmm ha ha ha...

banyak juga kebaikan yg timbul lepas pemakaian braces ni....

Antaranya:

1) susunan gigi yg lebih teratur dan elok, of course lah dulu tak elok sebb tu lah pakai....

2) senyuman yg lebih lebar dan elok.... muahaaa... selama hari ni baru tau org kata muka aku masam, senyum pun nampak garang.... lor naper tak bgtau awal2?....  

3) proses mengadap cermin nengok gigi lebih lama dr mekap.... asal lepas makan je kumur2 dgn nengok cermin... takut lah kot2 ada cili ke nasi ke apa ke kat celah2 gigi.... udah buruk lagi buruk lak rupa nya nanti.... eeee penah wooo borak2 dgn org ada lak sisa makanan kat celah besi..... giler kentang malu aku.... muahaaaa... tobat mak tak mo happened lagi...

4) of course berat badan turun dgn drastik sebb byk benda yg aku tak leh makan.. especially bulan2 pertama tu.... dgn ulser nya dengan kesesuaian gigi yg ada besi nya... kan kunyah pun tak dapat.... percaya tak korang, till now, aku masih tidak boleh dan tidak akan mengunyah kekacang, tidak penah makan cekelat, tidak penah mkn gula2.... kan bagus tu... he he he...  penah makan buah rambutan.. lupa diri terus sumbat rambutan tu dlm mulut mcm makan dulu2... tu diaaaa aihhh.... terus bengkok wire gap antara geraham aku.... serius bengkok, jenuh nak naikkan balik.  Maka dgn itu, makan rambutan kena kopek dulu lah.... aduhaiiii.....

5) bila berat badan dah kurang, maka gaya hidup aku pun dah mula berubah... aku dah mula rasakan badan aku ringan, jadi aktif dan cergas lak... lagi2 bibik tak do ni kan... pastu, hubby pun jadi lebihhhh sayang lor.... asik lah kata, "isteri abang ni makin kurus makin comey lak... emmm risau lak..." muahaaaaaaaaaaaa... alahai en suami.... kita kan ada kt sebelah jek.... tak gi mana2 lah..... kalau kita lari pun sila lah kejar ek.... tp confirm klu suh dia kejar, kita lari jauh dah.... muahaaa...

6) en suami pun tiba2 lak rasa nak kuruskan badan sebb nengok aku kurus.... muahaaa... percayalah.. en suami dah ada pengurangan berat badan sikit.... cayalah..... 

dannn... yg paling best, artis2 pun ramai dah yg pakai braces sama mcm aku.... well.... aku ni dah setaraf artis lah ek.... muahaaaa.... dan semua artis2 itu kurus weh...... tp diorg lagi lawalah dr aku.... aku ni sapa, tak lah lawa.... comey sikitttt jek.....

nih... nengok ni... demon braces sama mcm aku..... muahaa... dagu pun dah makin runcing...

apa2 pun.... aku gembira dgn apa yg aku pakai, aku ada dan aku punyai.....



Tiada ulasan: