Rabu, 7 September 2011

Citer Raya - ziarah kubur uwan

Hari ni dah masuk 9 Syawal... aku masih terkial kial nak update blog aku.... kat Gemas sakan yatt eh nak update blog... yelah... aku ni bila sampai je kat rumah, tugas2 khas sebagai pembersih rumah dah bermula.... tak cukup2 masa aku nak membelek blog.... balik2 opis je sibuk lah nak sending out invitation kat customer2 opis ni utk majlis hari raya kami 24hb nanti.... emmmm dgr citer besar2 an lak diorg ni nak buat tahun ni.... sakan aku makan ni...... 

citer bab makan......... waaaaaaaaaaaaaaa nangeh nangeh.... keupayaan dan ketereran aku mengurangkan 11kg berat badan dr bulan 12 hari tu telah dicalarkan oleh makan2 hari raya.... dlm masa seminggu kenaikan yg mendadak graf berat badan aku adalah sebanyak 3kg..... mereng ke apa?... melantak tak ingat doniawi tul.... tp mmg betul pun, sejak aku balik Gemas ahad tu till aku balik ke rumah, acara makan2 ku tidak aku kisahkan utk control ..... konon puasa sebulan makan setahun.... la ni... udah nangis utk kurang kan balik jarum penimbang aku balik..... i hate u jarum penimbang.... waaaa...... (eh tp pg td dah mkn nasi lomak lah....) tak pe takpe... nanti aku kurangkan balik 3kg tu ek... baju masih muat... 

ok back to citer hari raya.... gambar raya pertama yg superb tidak ada dlm simpanan aku kat opis... so, aku mula dgn raya ke 2 ek.... raya ke 2 aku pergi Jerantut ziarah kubur arwah nenek aku yg meninggal 3 Ramadhan baru ni.. di kuburkan di situ supaya tidak membebankan jenazah tuk travel balik ke Rembau malam2 itu.... mmg ada sedikit salah faham dgn adik badik abah sebb izinkan ditanam di Jerantut... tp memikirkan maklong aku berkeras nak mak dia yg dia jaga tu ditanam di Jerantut maka abah biarkan aje.... kubur dekat2 pun kalau tak selalu baca yaasin tuk arwah pun tak guna.... maka, kami pun pergilah ke Jerantut.... 

En Hubby ku sgt lah sporting sebb offer diri hantar abah dgn mak ke Jerantut... sgt lah baiknya.... perjalanan amik masa 5 jam ok dr Gemas - Bahau - Triang - Temerloh -Kuala Krau - Felcra Durian Hijau....  adoiiii... kematu punggung ku.... mcm naik flight gi US lak, lama sungguh rasa.... 
Keta sgtlah byk dan tak ada can nak memotong motong tunjuk terer ni.... Berhemah sungguh semua org...

kubur arwah uwan... belum pasang nesan dgn batu penghadang sebb nak bagi tanah kuat dulu.. raya haji ni baru pasang

muiz dah ready nak baca Yassin



Tiada ulasan: