Rabu, 21 September 2011

anak aku Gollie???

semalam anak aku ada pemilihan skuad bolesepak sekolah dia .... dari last year dia mencuba utk jadi part of team bola sekolah dia.... tapi tak terpilih.... ada duka dia wajah dia lah last year.... so, tahun ni dia cuba lagi.... tp yg aku heran tu posisi yg dia suka tu ada lah goalkeeper.... badan kecik tp nak jadi goalkeeper... nak jadi Apex katanya... he he he...

Maka semalam dia telah terpilih menjadi kesebelasan utama... alhamdulillah.... adakah kerana dia mempunyai segala kelengkapan sebagai gollie yg abah dia beli masa kat US dulu or dia mmg bagus?... ok lah, last year pun dia lengkap dah semua, tp tak terpilih.... maka dia memang bagus.... yesss.... anak aku ni semangat kental sikit.... ikut perangai abah dia...

tup.. tup... malam td dia kata, pagi esok (hari ni) dia dah start lawan dah dgn sek keb Dengkil? what????? dah terus lawan? cikgu kamu ni naper? tak training apa pun main lawan jek?... tak kisah lah.. .belasah jelah.... 

Tapiiiii yg nak jadi citer nya pagi ni, malam td dah berbuih mulut suh siapkan apa2 yg nak bawak pagi ni ... kan main lagi tidur awal, nak bangun awal.... mmg awal pun bangunnya.... abah dia semangat lah nak bagi moral support nak hantar ke sekolah.... 

aku pun nak gi keje kul 7.25 am, sampai kat simpang bawah ada call dr sek muiz masuk... emmmm ada lah tu apa2 yg tertinggal.... eee geram gak ni sebb nak kena hantar ke sekolah.... aku sibuk pikir pasal parking kang kot tak ada.... maleh tul nak park keta kat belakang kilang.... malas nak menapak.... 

memang pun ada yg tertinggal.... borang izin mssm dan but bola dlm keta pagi td..... sib baik hubby tak bawak keta tu, bawak keta lain gi KL... aku minta tolong abah yg ada kat rumah hantarkan ke sekolah.... 

ehhh mak call lah kul 8.30 citer, ada lagi barang tertinggal... kertas putih dlm beg sekolah dia... kertas apa kami tak tau... tp cikgu insist dia bawak kertas tu..... sampai cikgu terpaksa hantar dia balik utk amik kertas tu sebb mak aku tak dpt nak cari..... walaweiiiii anak bujang aku... satu satu tertinggal...... 

masa dia masuk rumah nak amik barang mak aku sempat membebel.... pot pet pot pet mak membebel marah sebb tak prepare malam td.... last last dia kata, "nek, adik bawak kuih raya boleh tak?...... " terdiam mak aku... hilang mood nak pot pet..... pandai dia pusing citer..... haaaa aku gelak dgr mak aku citer.....

si bujang aku ni mmg byk auta...... ikut sapa? entahhhh.... muahaaaaaaaaaaaaaaaa....


1 ulasan:

Rohani Hashim berkata...

ahahah kelakor la...elok org duk huru hara cari brg dia trtinggal boleh lak ty nk bwk kuih raya..ahaha kelakorrr....