Ahad, 18 September 2011

Mak heart attack lagi....

Khamis malam 15 September 2011, sedang kami anak beranak makan di Chaiyo.... tiba2 hubby dpt call... tp hubby ckp slow je... emmm emm jek... hati dah tak senang sebb dia pandang muka aku....  bila dia ckp kem askar..... aku tau dah... mesti pasal mak...  mula dah rasa sedih.... dah nak nangis, dah tau dah mak kena tahan sebb heart attack lagi... lama dah mak tak kena... tak tentu arah dah aku.... makan pun tak selera dah ... (sebenarnya dah habis pun... he he..

sebenarnya aku suppose nak kena buat kuah kacang utk kawan2 vokay aku sempena raya gathering kami yg pertama. Tapi disebbkan kecemasan ini, aku sempat goreng kacang dia jek. itupun sebab aku dah terbasuh kacang tu... maka kacang yg basah itu aku gorenglah...

malam tu aku dah tak tentu arah.... kalau takat mak kena tahan kat kem tentera gemas je, dia tak serius sgt... tp lps tu abah call lagi, kata mak nak naik ambulan ke hosp segamat lak.  Getaran jantung mak tak nak berkurangan.... waaaaa sedih nya.... aku paling sedih sgt klu mak kena heart attack.... aku sayang mak aku... aku tak mau apa2 jd pada mak aku sebelum aku sempat jumpa dia... aku kesian kat abah aku... dah lah diorg tinggal berdua.... 

sebelum balik tu, aku siapkan apa2 yg patut kat rumah ni dulu sebb takut aku akan berada lama kat gemas.  sambil2 tu aku call abah, abah kata dia dlm perjalanan ke hosp segamat drive sorang2 je redah malam.... lagiiiilahhhh aku rasa bersalah.... tp klu aku balik malam tu pun aku bukan boleh jumpa mak pun... waktu melawat dah habis.... so aku decided balik awal pagi ke Segamat terus nanti...

Esoknya kat hosp segamat aku dpt lah jumpa mak.. Alhamdulillah... mak senyum tengok aku... mak ckp naper lah abah bgtau korang suh balik.... alah mak... tanggungjawab anak2 kan terhadap mak abah dia.... bukan nya naik flight 15 jam.... so aku temankan mak sampai petang... 

nama mak kita no 13...
Pagi tu luckily masa aku hantar barang kat mak, doctor ada, funny ek, file patient ada atas meja tu tp doktor boleh tanya aku, sakit apa..... muka aku dah pelik dah ni... doktor tanya aku mak sakit apa depan file mak aku... emmmm... sabor ajelah doktor weh....ok lah aku understood sebb patient ramai sgt... hospital government kan.... sib baik doktor tu baik dan lembut.... maka aku tak jadi lah nak heran berpanjangan.... 

Bila doktor kata mak dah balik, mak suh aku balik jek... dia tau kami2 ni byk sgt urusan kat rumah kami... mmg pun aku ada byk jemputan, tp tak lah sampai nak tinggalkan mak.  Tapi bila doktor kata mak dah ok dan mak pun suh balik, aku balik lah dgn tak lah  rasa bersalah sgt....

Dengan harapan gak, kot2 aku sempat sampai kat Monte Bayu jumpa kawan2 vokay aku... tp tak sempat gak sebb dr Gemencheh ke tampin duk follow 2 bijik lori kontena... mcm kura2 jalan.... 

Alhamdulillah.... mak dah ok.... harap2 mak tak kena heart attack lagi di masa terdekat yea... mak rehat2kan otak dan badan yea..... 
sayangggg mak.....



Tiada ulasan: